10 december 2010
Trådstartare
Jag köpte en Honda Accord 96a för en vecka sedan. Samma dag tändes motorlampan på kvällen. Jag stannade bilen och startade om och då slocknade lampan. Sedan dess har lampan tänts en gång om dagen. Jag tycker det verkar som att lampan tänds i samband med högre hastigheter och ca 2 mil in på en startad färd. Som sagt, stänger jag sedan av motorn och sätter på igen så tänds inte lampan mer under dagen. Jag blev tillsagd att prova med att hälla medel i tanken som rensar och smörjer, men det gav inget resultat.
Eftersom jag blir aningen paranoid letar jag ständigt efter saker som kan vara fel och tycker kanske att motorn vid kall start låter lite som en diesel, men det kan också vara för att jag nojjar.
jag har även lagt märke till ett klickande/knackande ljud strax till vänster under förarstolen. Det låter var gång bilen får lite kraftigare rörelse, som vid tex accelerering, inbromsning, svägning eller körning över gupp. Även ibland vid koppling. Känns som att någonting sitter löst! kan det ha något samband med motorlampan?