3784
Sök

Volvo 164 blir inte riktigt varm (B30A)

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
11 december 2010
Trådstartare
Min 164 får aldrig upp mer än ca 65-70 grader. Jag har köpt 3 termostater, bytt till elfläkt och kollat tändningen.
Om man låter bilen stå på tomgång med fläkten av blir den tillslut varm men kallnar så fort man börjar köra. Kylaren är orginal och allt sitter där det ska. Någon som har haft nåt liknande besvär eller är det bara att strypa luftflödet som gäller? Känns som att jag tänkt på allt...

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

Föredrar MoPar,GM och Ford
1 004 Inlägg
11 december 2010
Har du originalmätaren eller tillbehörsmätare? Vet en del tbh-mätare som kräver sin egen givare och då visar fel med originalgivaren, Hur är värmen i kupe`n annars?

"My drinkingteam has a racingproblem"

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
11 december 2010
Trådstartare
Orginalmätern visar halvfjong, men jag har mätt vid termostaten med termometer. Har även öppnat kylarlocket och kört ner den där. 60-65 grader. Värmen är hygglig men inte som den ska vara.

Föredrar MoPar,GM och Ford
1 004 Inlägg
11 december 2010
Det enda ja kommer på är att du provar å täcka för kylaren steg för steg å ser om det hjälper.
Mätarn i min 164 går upp till ca 4/10 delar (om 10 är helt i botten på röda fältet) men då har jag inte kört nu när det varit så kallt..

"My drinkingteam has a racingproblem"

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
11 december 2010
Trådstartare
Mina amazoner gick alltid runt 90 grader så jag tycker att det borde vara samma på den här. Men det får väl bli nån tattarlösning typ plåta för en del av kylaren eller strypa ner vattenflödet.

Sök