Det går UNDAN, ha rni sponsorer eller så? Eller något speciellt datum då den ska vara klar?
Nä farsan som betalar.
Anledningen till att det verkar gå ganska fort är att projekttråden inte riktigt är i realtid. Projektet började förra vintern så det har gått ett år. En liten bit kvar innan tråden hunnit ikapp
Folkasnurror är ju så jäkla slöa så en sån vill jag slippa.
Har inte kikat på subaru, låter ju inte helt fel, gäller bara att det ska finnas en tvåventilers modell? Får bara vara 2 ventilers 2150cc motor...
Funderade på en äldre boxersexa, finns ju 2 liters, men dom kanske är lite klena... Hoppas att det går att pilla ihop en 2,1 liters sexa tillslut för det blir så bökigt med en volvosnurra
Tror tyvärr det är fyra ventiler per cylinder på Subaru motorerna...
Folkasnurror är ju så jäkla slöa så en sån vill jag slippa.
Har inte kikat på subaru, låter ju inte helt fel, gäller bara att det ska finnas en tvåventilers modell? Får bara vara 2 ventilers 2150cc motor...
Funderade på en äldre boxersexa, finns ju 2 liters, men dom kanske är lite klena... Hoppas att det går att pilla ihop en 2,1 liters sexa tillslut för det blir så bökigt med en volvosnurra
Tror tyvärr det är fyra ventiler per cylinder på Subaru motorerna...
Jo ja hade de på känn jag också... Annars hade det ju varit skitbra för det lär ju finnas gott om trim till dessa.
Smart där det ser ju alltså ut som att du jobbar bra mycket fortare än du gör
Det är för hard-core. Du får locka med lite styling och 800Hkr...
Har du några motorplaner? Jag såg grenrör till 6:a. Är planen att brutal-banta en Porsche 6.a?
Vad väger en sån där plåthög när allt är klart?
/Göran
Bensinskallen skrev:
tycker de är lite klent med kommentarer
Får ta och köpa neonslingor
Vet inte vad vikten blir, ska bli jävligt spännande att se sen. Den andra väger under 1000kg med bränsle men den är det ju massa annat krimskrams på, så kanske nånstans under 900 kanske inte är omöjligt
Grenrören är till 6:an ja, 2,7:an. De blir somsagt testmotorn, sen är ju förhoppningen att få ihop en 2,1 6:a
Hur gör man för att få till en 2.1:a då? Minska slaget eller borr? Bubblaprylar? Man vill väl inte har för kortslagit i rallycross väl.
/Göran
De finns ju delar till allt, behövs säkert både vev och cylindrar. Det blir ett annat motorblock i så fall också, detta är ett magnesiumblock som är lite klent när man ska på och trimma. Problemet är att aluminiumblocken är 3.0 och uppåt så då blir det ännu tyngre modifieringar så får väl se hur det blir, borde ju gå att lösa på något bra sätt
Kortslagit och kortslagit, själv är jag inget motorproffs men kortslagit för mig är ju ettrigt/ mindre vrid, beror väl på hur man vill köra. Startsnabb blir ju bilen utan tvekan så då kan man ju kanske offra lite vrid för lite mer snurr sen när man vill acca
Motorn ä ipetad. Vi var tvungna att kolla hur däck och så passar i skärmarna bak när de blir lite tyngd. Fjädringen är stum som fan, har vi lite otur så är det dämparna som är bottnade... På den andra bilen så bottnade dämparna så den fick vi höja lite för att få fjädring överhuvudtaget. Dessa dämpare ska vara kortare men man vet aldrig, får ta ur dom och kolla sen...
Tog ungefär 45 minuter att hänga i motorn. Tycker de är ganska bra
Farsan fick tag i en uppsättning schyssta fälgar också
Får användas när det blir asfaltsåka
Ordnat fästen till framläppen
Sen har det pillats med plastgrejerna en del
farsan har lagt igen hålet för tanklocket, kommer inte behövas nå mer