3094
Sök

Claséns Rallycross Porsche // Motorn isatt nu!

KHRacing
20 december 2010
#61
Riktigt sjysst bur, Den heter inte Toyotabur,, Toyota-stag finnd det dock något som heter inom burbyggen, Detta staget har ni dock ej i er bur.

25 Inlägg
20 december 2010
#62
Eleanor-Mannen skrev:
Det går UNDAN, ha rni sponsorer eller så? Eller något speciellt datum då den ska vara klar?

skulle vara skoj om den är typ klar om en månad så vi kan pröva den på isen:D eller hur krille:cool:

P o r s c h e
1 700 Inlägg
20 december 2010
Trådstartare
#63
Eleanor-Mannen skrev:
Det går UNDAN, ha rni sponsorer eller så? Eller något speciellt datum då den ska vara klar?

Nä farsan som betalar.

Anledningen till att det verkar gå ganska fort är att projekttråden inte riktigt är i realtid. Projektet började förra vintern så det har gått ett år. En liten bit kvar innan tråden hunnit ikapp wink


134 Inlägg
20 december 2010
#64
Smart där wink det ser ju alltså ut som att du jobbar bra mycket fortare än du gör wink

1 051 Inlägg
20 december 2010
#65
Men aja jag ska vara tyst nu, inget emot uppdateringar :]


Hur tänkte du nu?!
423 Inlägg
20 december 2010
#66
Bensinskallen skrev:
Folkasnurror är ju så jäkla slöa så en sån vill jag slippa.

Har inte kikat på subaru, låter ju inte helt fel, gäller bara att det ska finnas en tvåventilers modell? Får bara vara 2 ventilers 2150cc motor...

Funderade på en äldre boxersexa, finns ju 2 liters, men dom kanske är lite klena... Hoppas att det går att pilla ihop en 2,1 liters sexa tillslut för det blir så bökigt med en volvosnurra wink

Tror tyvärr det är fyra ventiler per cylinder på Subaru motorerna... hmm

P o r s c h e
1 700 Inlägg
20 december 2010
Trådstartare
#67
M_Erlandsson skrev:
Bensinskallen skrev:
Folkasnurror är ju så jäkla slöa så en sån vill jag slippa.

Har inte kikat på subaru, låter ju inte helt fel, gäller bara att det ska finnas en tvåventilers modell? Får bara vara 2 ventilers 2150cc motor...

Funderade på en äldre boxersexa, finns ju 2 liters, men dom kanske är lite klena... Hoppas att det går att pilla ihop en 2,1 liters sexa tillslut för det blir så bökigt med en volvosnurra wink

Tror tyvärr det är fyra ventiler per cylinder på Subaru motorerna... hmm

Jo ja hade de på känn jag också... Annars hade det ju varit skitbra för det lär ju finnas gott om trim till dessa.

Smart där  det ser ju alltså ut som att du jobbar bra mycket fortare än du gör

Haha, japp wink


P o r s c h e
1 700 Inlägg
28 december 2010
Trådstartare
#68
Ja dags för lite mer update dåe roll

http://i446.photobucket.com/albums/qq190/bensinskalle/RX%20porsche/IMG_0109.jpg

Lite ok och skit. Turbook, dom kraftigaste man "får" ha till modellen. Dom ska blästras upp lite och fixas till.

http://i446.photobucket.com/albums/qq190/bensinskalle/RX%20porsche/IMG_0111.jpg

Lite bitar avgassystem som ska knåpas ihop. Originalheaders med bortskurna värmeburkar eller vad det heter.

http://i446.photobucket.com/albums/qq190/bensinskalle/RX%20porsche/IMG_0107.jpg

Svetsat fästen till stolen så den sitter. Blev jävligt bra. Originalfästena gör ju så man får sitta uppe i taket, men nu står stolen på golvet wink

http://i446.photobucket.com/albums/qq190/bensinskalle/RX%20porsche/IMG_0080.jpg

http://i446.photobucket.com/albums/qq190/bensinskalle/RX%20porsche/IMG_0079.jpg

Plastgrejer wink

http://i446.photobucket.com/albums/qq190/bensinskalle/RX%20porsche/IMG_0085.jpg

Allt för den här gången


588 Inlägg
28 december 2010
#69
fiint fint det blir big_smile


P o r s c h e
1 700 Inlägg
29 december 2010
Trådstartare
#70
Tack tack wink

tycker de är lite klent med kommentarer smile


10 287 Inlägg
29 december 2010
#71
Det är för hard-core. Du får locka med lite styling och 800Hkr...cool

Har du några motorplaner? Jag såg grenrör till 6:a. Är planen att brutal-banta en Porsche 6.a?

Vad väger en sån där plåthög när allt är klart?

/Göran


Bensinskallen skrev:
tycker de är lite klent med kommentarer smile

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

P o r s c h e
1 700 Inlägg
29 december 2010
Trådstartare
#72
Sharky skrev:
Det är för hard-core. Du får locka med lite styling och 800Hkr...cool

Har du några motorplaner? Jag såg grenrör till 6:a. Är planen att brutal-banta en Porsche 6.a?

Vad väger en sån där plåthög när allt är klart?

/Göran


Bensinskallen skrev:
tycker de är lite klent med kommentarer smile


Får ta och köpa neonslingor roll

Vet inte vad vikten blir, ska bli jävligt spännande att se sen. Den andra väger under 1000kg med bränsle men den är det ju massa annat krimskrams på, så kanske nånstans under 900 kanske inte är omöjligt wink

Grenrören är till 6:an ja, 2,7:an. De blir somsagt testmotorn, sen är ju förhoppningen att få ihop en 2,1 6:a


10 287 Inlägg
29 december 2010
#73
Hur gör man för att få till en 2.1:a då? Minska slaget eller borr?
Bubblaprylar?
Man vill väl inte har för kortslagit i rallycross väl.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

P o r s c h e
1 700 Inlägg
29 december 2010
Trådstartare
#74
Sharky skrev:
Hur gör man för att få till en 2.1:a då? Minska slaget eller borr?
Bubblaprylar?
Man vill väl inte har för kortslagit i rallycross väl.

/Göran

De finns ju delar till allt, behövs säkert både vev och cylindrar. Det blir ett annat motorblock i så fall också, detta är ett magnesiumblock som är lite klent när man ska på och trimma. Problemet är att aluminiumblocken är 3.0 och uppåt så då blir det ännu tyngre modifieringar så får väl se hur det blir, borde ju gå att lösa på något bra sätt roll

Kortslagit och kortslagit, själv är jag inget motorproffs men kortslagit för mig är ju ettrigt/ mindre vrid, beror väl på hur man vill köra. Startsnabb blir ju bilen utan tvekan så då kan man ju kanske offra lite vrid för lite mer snurr sen när man vill acca wink


P o r s c h e
1 700 Inlägg
30 december 2010
Trådstartare
#75
Lite nytt skit wink

http://i446.photobucket.com/albums/qq190/bensinskalle/RX%20porsche/IMG_0142.jpg

Motorn ä ipetad. Vi var tvungna att kolla hur däck och så passar i skärmarna bak när de blir lite tyngd. Fjädringen är stum som fan, har vi lite otur så är det dämparna som är bottnade... På den andra bilen så bottnade dämparna så den fick vi höja lite för att få fjädring överhuvudtaget. Dessa dämpare ska vara kortare men man vet aldrig, får ta ur dom och kolla sen...

http://i446.photobucket.com/albums/qq190/bensinskalle/RX%20porsche/IMG_0141.jpg

Tog ungefär 45 minuter att hänga i motorn. Tycker de är ganska bra cool

Farsan fick tag i en uppsättning schyssta fälgar också wink

http://i446.photobucket.com/albums/qq190/bensinskalle/RX%20porsche/IMG_0152.jpg

Får användas när det blir asfaltsåka

http://i446.photobucket.com/albums/qq190/bensinskalle/RX%20porsche/IMG_0147.jpg

Ordnat fästen till framläppen

Sen har det pillats med plastgrejerna en del

http://i446.photobucket.com/albums/qq190/bensinskalle/RX%20porsche/IMG_0112.jpg

http://i446.photobucket.com/albums/qq190/bensinskalle/RX%20porsche/IMG_0115.jpg

farsan har lagt igen hålet för tanklocket, kommer inte behövas nå mer wink

http://i446.photobucket.com/albums/qq190/bensinskalle/RX%20porsche/IMG_0124.jpg

http://i446.photobucket.com/albums/qq190/bensinskalle/RX%20porsche/IMG_0117.jpg

De tar sig roll


KHRacing
30 december 2010
#76
Hur gick det med tanken, var den oki ?

P o r s c h e
1 700 Inlägg
30 december 2010
Trådstartare
#77
Fick beskedet att den var på 18,93 liter. 20 liter var gränsvärdet för krav på FIA tank, så vi får använda den wink


588 Inlägg
30 december 2010
#78
fett shysst 911 min favorit modell big_smile


25 Inlägg
30 december 2010
#79
krille ska ni köra med den svarta porschens fälgar?

P o r s c h e
1 700 Inlägg
30 december 2010
Trådstartare
#80
SJP skrev:
krille ska ni köra med den svarta porschens fälgar?

Nej dehär är en annan uppsättning farsan köpt, dom till den svarta är bredare och polerade wink



Sök