Låste in nycklarna

johanbjork
14 december 2010 · 137 Inlägg

Hejsan!

Jag råkade idag låsa inne mina alla nycklar i bilen när jag gick. Jag hade tagit ut batteriet för laddning och tänkte inte på att nycklarna satt i bilen när jag låste alla dörrarna. Nu är det ju så att jag inte har någon extranyckel, och undrar vad erat bästa tips är för att lösa problemet är?

- Jag har funderat på om jag kan med ståltråd få upp en dörr. Då nycklarna sitter i tändningslåset, men vill inte åsamka skada på bilen genom att bända upp dörren. Hur går man tillväga?

- Sen kom jag på att jag kan ju krossa en ruta. köra hem och sen fixa en ny ruta på någon demontering. Vad kan det kosta att köpa tror ni för jag hittar inga prisuppgifter, och var lite nyfiken på om det finns någon ruta jag ska föredra att slå ut, om någon ruta på bilen kostar mindre, hehe.

Vad tror ni, och har ni något annat förslag på lösning?
Bilen är en BMW 325 e36 -91

joQue Game On!
14 december 2010 · 244 Inlägg

försök o lirka lite med nått ned vid rutan i dörren o se om du kan få upp det, annars är de väll att ta en ruta, blir förbannat mycket glas i bilen efter dock hmm

Volvo V60 D5 AWD "R-Design" (2012)
gRiLLiS945 Allt i allo
14 december 2010 · 183 Inlägg

Ring Falck bilbärning 020 383838 dom fixar de lätt förr 700+moms

Volvo 945 T "Bling Bling Snurbo Edition" (1998)
Volvo Pv 544 Favorit "Terapibilen" (1960)
johanbjork
14 december 2010 · 137 Inlägg

joQue skrev:
försök o lirka lite med nått ned vid rutan i dörren o se om du kan få upp det, annars är de väll att ta en ruta, blir förbannat mycket glas i bilen efter dock hmm

ok, kan det funka med en skruvmejsel eller en syl? Jag har bara en lättare verktygslåda i bakluckan (som är olåst, då jag laddar batteriet) och befinner mig på jobbet.

joQue Game On!
14 december 2010 · 244 Inlägg

hmm, tror du behöver nått längre o smalare, vi låste in nycklarna i usa en gång, tog hjälp av en "låssmed" han hade som ett lång och böjbar linjal i metall med ett litet hack längst ned, så körde man ned den mellan rutan och dörren mitt imot låspiggen på dörren. grävde runt i 20 sec, sen ploppa piggen upp och man kunde öppna dörren smile

Volvo V60 D5 AWD "R-Design" (2012)
Peter_Eriksson luftgekühlt für alle
14 december 2010 · 3 068 Inlägg

Låste in nycklarna i en gammal golf en gång. Tog en tjockare ståltråd med en ögla fastsatt i änden, petade in den innaför rutan och böjde till den lite tills jag fick ner den till låspinnan, drog åt så öglan fastnade så var det bara o dra lite. Men det kräver ju att man har låspinnar som sticker upp för att det ska funka.

Senast redigerat av mrpete (14 december 2010)

DusanMandick Random Hero
14 december 2010 · 4 047 Inlägg

ta ett sånt där plastband som andvänds vid emballering, (oftast svarta, räfflade 1cm breda band som är skitsvåra att dra av). Vik bandet dubbelt, bänd upp dörren uppe i hörnet mot B stolpen med en bred plattmejsel, tryck in bandet och lirka ner dig till låspinnen, få öglan funt låspinnen och dra bandet mot dig (mot bakluckan) och dra uppåt samtidigt.

Så gör poliser mm när nån låst in en nyckel i en bil. Vet inte om ja får skriva sånt på ett öppet forum, nån moderator får ta bort inlägget isåf

Dog food lid. Backwards
Audi S4 b8 (2010)
johanbjork
14 december 2010 · 137 Inlägg

Problemet är löst. Tog 5 min för låssmeden och 500 kr

johanbjork
15 december 2010 · 137 Inlägg

DusanMandick skrev:
ta ett sånt där plastband som andvänds vid emballering, (oftast svarta, räfflade 1cm breda band som är skitsvåra att dra av). Vik bandet dubbelt, bänd upp dörren uppe i hörnet mot B stolpen med en bred plattmejsel, tryck in bandet och lirka ner dig till låspinnen, få öglan funt låspinnen och dra bandet mot dig (mot bakluckan) och dra uppåt samtidigt.

Så gör poliser mm när nån låst in en nyckel i en bil. Vet inte om ja får skriva sånt på ett öppet forum, nån moderator får ta bort inlägget isåf

Det roliga var att det var i princip så som låssmeden gjorde, eftersom jag stod på jobbparkeringen utan verktyg. Han tog 500 så det sög ju, men nu vet man till nästa gång smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang