14 december 2010
Trådstartare
Har några fel på bilen som jag börjar bli ganska less på... Det som stör mig mest är att larmdosan slutar fungera titt som tätt, (har inte med själva dosan att göra) Har hänt 5 gånger nu på kort tid att jag har låst och larmat bilen för att när jag sedan ska låsa upp inte kunnat göra det. Får då låsa upp med nyckeln och vrida om tändningen för att få larmet att sluta gå. I samband med det har även låset på vänster dörr "låst" sig. Har testat med låsolja, men det verkar mer som något mekaniskt, höger sida funkar utan problem.
Dessutom har jag ett problem som inte verkar allt för ovanligt på 9-3orna, nämligen att när man tar ur nyckeln stängs inte tändningen av, utan man får peta till lite med fingrat för att den ska stängas av. I samband med att det händer går det inte heller att använda dosan så jag funderar på om det kan ha nåt sammanhang? Att den hoppar igång efter att bilen är låst. Dock hoppar inget annat igång i bilen som det borde göra då.
Sista grejen som inte stör mig så hemskt mycket men ändå är irriterande är att ac:n startar om sig ibland. Den tystnar och så står det "0" nånting på den i 20-30 sekunder innan den hoppar igång och går som vanligt igen.
Någon som har liknande fel och eller har någon aning om vad det kan vara? Börjar bli ganska jobbigt att stå på en parkering full med folk och kasta sig in i bilen för att få tyst på larmet så fort som möjligt.