2877
Sök

Ännu en tråd om min snuskiga 244 -77a

50 Inlägg
14 december 2010
Trådstartare
nu är det så att jag äntligen har lyckats få bilen att gå efter dikeskörningen, men ett problem kvarstår, bilen hoppar igång, men går jävligt trött, och så fort man gasar så går den knappt upp i varv, och det är verkligen nästan ingen skillnad emot tomgången, någon som vet vad problemet är?
motorn är en b19a.. tackar för svar smile

50 Inlägg
14 december 2010
Trådstartare
hashi skrev:
nu är det så att jag äntligen har lyckats få bilen att gå efter dikeskörningen, men ett problem kvarstår, bilen hoppar igång, men går jävligt trött, och så fort man gasar så går den knappt upp i varv, och det är verkligen nästan ingen skillnad emot tomgången, någon som vet vad problemet är?

upptäcke även nyss att tomgången höjs när man pumpar på bromse sad

172 Inlägg
16 december 2010
hashi skrev:

Komp? Bluddrar? Ryker? Luktar piss? Soppa? Bra gnista? börja där....

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
17 december 2010
Förgasarmembran? Det är väl första anhalten på gamla Volvo som går dåligt. Men att tomgången höjs beror troligen på otät bromsservo.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

Sök