4033
Sök

Oregelbundet laddtryck subaru impreza WRX

yrkeschaufför
709 Inlägg
15 december 2010
Trådstartare
hejsan som rubriken lyder så har jag lite trassel med laddet,
jag köpte nyligen en subaru impreza WRX -01 men laddtrycket vill inte vara så särskilt distinkt,
om jag står still och trycker på full Pelle, så svarar laddet rätt hyggligt på 3000 rpm på alla växlarna,
men om jag ligger och kör tex 50 på 3an och trycker på så kan laddet komma vid ca 3500-4000 och ibland trycker han inte på riktigt som han borde,
kan det ha att göra med att ic är frontmonterad av tidigare ägaren som har använt billiga slangklämmor till tryck rören och att jag på nått vis får läckage ?
mvh Jocke

känns som g.org omyndigförklarar sina medlemmar.

Tekniker
624 Inlägg
15 december 2010
Kolla det så du inte har nått läckage, Kan ju vara en dålig tryck klocka den som sitter på turbon. har råkat ut för ostabilt turbo tryck på min volvo och det var dålig klocka

yrkeschaufför
709 Inlägg
16 december 2010
Trådstartare
Okey det ska jag göra smile man tappar ju så förbannat när laddet kommer ojämnt, sen är det inte lika kul att åka på bredden nu på vintern när man tror att han kommer kliva ut på bredden på 3000 varv men sen kommer det senare och olika hårt :S.

men ös på med fler olika tips så kan jag ta en kväll i garaget och gå igenom allt smile
mvh jocke

känns som g.org omyndigförklarar sina medlemmar.

Sök