3831
Sök

Volvo 745a som inte går som den ska

679 Inlägg
18 december 2010
Trådstartare
tjenare

Har en volvo 745a med 38 000 mil på mätaren , grejen är att den är slöare än vad den borde, ibland pallar den knappt en omkörning, förut gav den felkod lampdasond men det var LMM som var fel så bytte den, dock är stiften väldtigt svarta, sen är dom fukta av bensin, Den går även på 3 burkar när den är kall ca 20 sek
sen ibland låter det som den bluddrar lite typ
Den är skit lätt startad kan jag tillägga

Motor b320f

All hjälp uppskattas !

Mvh Johan

1 020 Inlägg
18 december 2010
när bilen är varm luktar avgaserna skarpt? byt lambda

Om du inte är tokförbannad har du inte koll på vad som pågår

679 Inlägg
18 december 2010
Trådstartare
andreas1 skrev:
när bilen är varm luktar avgaserna skarpt? byt lambda

Det har jag inte märkt faktiskt, men ska kolla det imorgon, någon annan idé annars vad det kan vara ?

1 020 Inlägg
18 december 2010
sitter det öppet filter? sätt dit orginal
kollat felkoderna? den årsmodellen har eget diagnostsystem vänster sida under huven om jag ej minns fel
vacumslangar som blivit dåliga
igensatt kattalysator  det brukar höras som ett typ pysande ljud

679 Inlägg
18 december 2010
Trådstartare
andreas1 skrev:
sitter det öppet filter? sätt dit orginal
kollat felkoderna? den årsmodellen har eget diagnostsystem vänster sida under huven om jag ej minns fel
vacumslangar som blivit dåliga
igensatt kattalysator  det brukar höras som ett typ pysande ljud

Nej sitter luftburk på dock uppborrad, kan vara dåliga vaccum då den stått still i flera år , kan vara igensatt katt, ur rensar man en sån då ?

1 253 Inlägg
18 december 2010
har du igensatt katt så är det bara byte som gäller eftersom din är 90 årsmodell då måste du ha katt o den måste fungera, Hade du haft en 88:a så kunde du slagit ett spett genom öppningarna o rensat ur den helt sedan satt dit den igen för på de behöver inte katten funka men den ska sitta där. Biltema har bra ersättningskattar som jag bara haft positiv erfarenhet av. Annars är det väl skroten o försöka hitta en fräsch smile skulle nog kolla lambdan o mäta den o se hur den mår för låter som det är den som strular eftersom stiften var fuktiga med då är det ju något i systemet som ger fel signaler o fettar på alldeles för mycket soppa o då blir den ju slö med

Lev livet nu innan det är för sent

1 020 Inlägg
18 december 2010
har den stått är kanske en service läge? ink bränslefilter kan oxå vara en bov man lätt glömmer
katten rensar man inte dom bytas men det hörs när den är igensatt då den har problem o bli av med avgaserna

679 Inlägg
18 december 2010
Trådstartare
Okej får kolla över det ! , bränslefiltret har jag bytt för det föra hade rostat sönder , sen har jag bytt olje+filter sen luftfilter , tändstift, har dock inte bytt tändfördelare och det tongue

679 Inlägg
23 december 2010
Trådstartare
någon som har en aning ? , tycker den rycker väldigt mycket med ,

all hjälp uppskattas !!

Sök