2932
Sök

OBD II Interface V40

23 Inlägg
19 december 2010
Trådstartare
Tjena!

Vart och köpte mig en OBD II interface, så jag kunde läsa lite felkoder på min v40.
jag har installerat programet som jag fick med när jag köpte den,

Men när jag har kopplat in adaptern i bilen och usb sladden i datorn så står det "Not connected" Men hör att datorn hittar något då det plingar till..

Någon som har haft liknande fel? det är en v40 -98

//Rasmus

Pedal To The Metal
750 Inlägg
19 december 2010
tankah skrev:
Tjena!

Vart och köpte mig en OBD II interface, så jag kunde läsa lite felkoder på min v40.
jag har installerat programet som jag fick med när jag köpte den,

Men när jag har kopplat in adaptern i bilen och usb sladden i datorn så står det "Not connected" Men hör att datorn hittar något då det plingar till..

Någon som har haft liknande fel? det är en v40 -98

//Rasmus

Hej.. Inte så att det är lite allmänt krångel.. Rebootat datorn mellan installation och första testet?
Kör en Reinstall på programmet. (stäng alla övriga program på datorn när du kör med ditt interface.)
Vad är det för intreface kan vara bra att skriva tongue smile

Mvh

Martin Karlsson -Plötsligt händer det

23 Inlägg
19 december 2010
Trådstartare
Tjena igen! smile har startat om datorn efter installation, jag har provat med en annan laptop, jag har provat på en v70 men inge resultat. förövrigt är en AGV 4000. smile
Senast redigerat av tankah (19 december 2010)

189 Inlägg
20 december 2010
Köpte något sånt där en gång på tradera, fick det aldrig att fungera tyvärr. Kom fram till att det var mycket mindre frustrerande att bara lämna in bilen.

Felet som jag tror jag hade var att på min dator så fans det inte rätt anslutning  så jag fick fixa en adapter och då hittade inte programmet rätt anslutning. Fick det som sagt aldrig å funka.

Kan ju vara något liknande fel för dig kanske.

Lycka till

“Sure it's quiet, for a diesel. But that's like being well-behaved… for a murderer.” Jeremy Clarkson

Sök