Angående: Karavan från Västerås(hälla) till Elmia 23aprill 2011

Zorz Touch by U
17 januari 2011 · 910 Inlägg

Det kan jag lova er att det kommer underlätta! smile

Touch by U Graphics - Give your car a Touch by U | Dekaler och grafik till din bil
Audi S2 Coupé "TM Racing" (1991)
Audi GT Coupé "Orginal Renovering" (1985)
Phed
17 januari 2011 · 242 Inlägg

Piratstikins skrev:

Phed skrev:
Jag skulle kunna anmäla mig att åka först, men vad ska ni ha radios till egentligen? Om något skiter sig får ändå bara två personer veta det.

danielffs skulle väll åka först? roll

Jag skulle annars ha kunnat agera "hare", det ser ut som att vi kommer hålla 70 på 90 för att hålla ihop karavanen.

CarpeDiem German Engineering
17 januari 2011 · 9 081 Inlägg

Piratstikins skrev:

danielffs skrev:

CarpeDiem skrev:
En sak som jag undrar och det är vem som kommer köra först?

Tänkte att om nån kör sist så kan man hålla kontakt med ledarbilen med hjälp utav komradios, kan vara bra att ha smile

Jag har 2 st om de behövs.

Jag kommer åka först i goffen(; sen planerar jag att ha  radiokontakt med någon  rådig person som åker längst bak och håller koll.Så dina comradios kommer väl till pass.

Någon som känner sig manad att sköta det?smile

Jag tackar nej tongue orka åka längst bak haha. nej då, men carpediem kanske vill?

Förstod att du skulle tacka nej tongue Eventuellt ställer jag upp smile

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Vi tar hand om din bil - Eurotransport i Sverige AB
CarpeDiem - Youtube
danielffs
17 januari 2011 · 308 Inlägg

Phed skrev:

Piratstikins skrev:

Phed skrev:
Jag skulle kunna anmäla mig att åka först, men vad ska ni ha radios till egentligen? Om något skiter sig får ändå bara två personer veta det.

danielffs skulle väll åka först? roll

Jag skulle annars ha kunnat agera "hare", det ser ut som att vi kommer hålla 70 på 90 för att hålla ihop karavanen.

Vi kommer  åka slöare där det kan bli problem, typ av och påfarter,korsningar.
på större vägar kommer vi hålla hastiggheten, något annat sätt för en lyckad och sammanhållen karavan finns inte.

danielffs
17 januari 2011 · 308 Inlägg

Piratstikins skrev:

danielffs skrev:

Phed skrev:
Jag skulle kunna anmäla mig att åka först, men vad ska ni ha radios till egentligen? Om något skiter sig får ändå bara två personer veta det.

Jag förbehåller mig rätten att leda tåget;)

Grejjen med radios är tex när man åker påE18 så sista bilen kan anropaa mig och säga att alla kommit ut på vägen och ja kan börja höja farten. eller säga till mig att minska farten  vi sitter fast i ett rödljus för vi sitter fast i ett rödljus eller någe,vad man nu kan tänka sig=)

det skulle ju underlätta en hel del så man kan åka så samlat som möjligt ner smile

vi blir ju inte själva på vägarna & det kan komma poliser & stoppa folk, rödljus som du sa, rondeller, korsningar mm Ja allt kan hända haha. skulle det bli nå större gap kan man ju ev stanna till på en parkeringsficka om man hittar en lite större sådan eller rast plats smile


Men hur blir det när vi åker ner då? du åker först & en åker sist, alla bilar imellan då? nå speciella platser där eller är det bara att åka efter dig när du åker? bör väll vara lättast men jag vet inte om något annat är bestämt smile

Bra att du frågar. vid samlingen kommer jag vara på plats tidigt och sen är det bara att ställa upp efter mig som man droppar in=) Kommer se till att det inte går att missa när jag  åker ivägsmile

Piratstikin 2015 Dbakuten.
17 januari 2011 · 5 092 Inlägg

är det inte fler än 9 som ska med än? smile

Zorz Touch by U
17 januari 2011 · 910 Inlägg

Piratstikins skrev:
är det inte fler än 9 som ska med än? smile

Ni ligger alltså efter lite vi e uppe i över 22 iaf vet ej exakt tack vare kraschen xD

Touch by U Graphics - Give your car a Touch by U | Dekaler och grafik till din bil
Audi GT Coupé "Orginal Renovering" (1985)
Audi S2 Coupé "TM Racing" (1991)
danielffs
17 januari 2011 · 308 Inlägg

Fprobban skrev:

Piratstikins skrev:
är det inte fler än 9 som ska med än? smile

Ni ligger alltså efter lite vi e uppe i över 22 iaf vet ej exakt tack vare kraschen xD

Inte fler än nej, räknar med att det kommer rasa in flera ju närmare vi kommer Elmia.

Räknar man till hur många invånare det finns i sthlm vs västerås så ligger vi långt före;)

Zorz Touch by U
17 januari 2011 · 910 Inlägg

danielffs skrev:

Fprobban skrev:

Piratstikins skrev:
är det inte fler än 9 som ska med än? smile

Ni ligger alltså efter lite vi e uppe i över 22 iaf vet ej exakt tack vare kraschen xD

Inte fler än nej, räknar med att det kommer rasa in flera ju närmare vi kommer Elmia.

Räknar man till hur många invånare det finns i sthlm vs västerås så ligger vi långt före;)

Haha nu så är det ju antal bilintresserade big_smile å det e ju fler i v-ås wink

Touch by U Graphics - Give your car a Touch by U | Dekaler och grafik till din bil
Audi GT Coupé "Orginal Renovering" (1985)
Audi S2 Coupé "TM Racing" (1991)
andino TMR|Team Moisty Racing
17 januari 2011 · 454 Inlägg

Fprobban skrev:

danielffs skrev:

Fprobban skrev:

Ni ligger alltså efter lite vi e uppe i över 22 iaf vet ej exakt tack vare kraschen xD

Inte fler än nej, räknar med att det kommer rasa in flera ju närmare vi kommer Elmia.

Räknar man till hur många invånare det finns i sthlm vs västerås så ligger vi långt före;)

Haha nu så är det ju antal bilintresserade big_smile å det e ju fler i v-ås wink

Flest är flest och vi är 3 gånger fler än så länge wink

TMR|Team Moisty Racing
Supra projekt:
PROJEKTTRÅDEN
Toyota Supra MKIV "Moistness" (1997)
Volkswagen Caddy "Ior" (2011)
danielffs
17 januari 2011 · 308 Inlägg

andino skrev:

Fprobban skrev:

danielffs skrev:

Inte fler än nej, räknar med att det kommer rasa in flera ju närmare vi kommer Elmia.

Räknar man till hur många invånare det finns i sthlm vs västerås så ligger vi långt före;)

Haha nu så är det ju antal bilintresserade big_smile å det e ju fler i v-ås wink

Flest är flest och vi är 3 gånger fler än så länge wink

Nu förstår jag då verkligen inte hur du räknar:P men det blir nog bra;)

andino TMR|Team Moisty Racing
17 januari 2011 · 454 Inlägg

danielffs skrev:

andino skrev:

Fprobban skrev:
Haha nu så är det ju antal bilintresserade big_smile å det e ju fler i v-ås wink

Flest är flest och vi är 3 gånger fler än så länge wink

Nu förstår jag då verkligen inte hur du räknar:P men det blir nog bra;)

10x3=22
så tänker jag
orka ta det så hårt haha

Senast redigerat av andino (17 januari 2011)

TMR|Team Moisty Racing
Supra projekt:
PROJEKTTRÅDEN
Toyota Supra MKIV "Moistness" (1997)
Volkswagen Caddy "Ior" (2011)
Piratstikin 2015 Dbakuten.
17 januari 2011 · 5 092 Inlägg

tänkte på en sak. den som kör först respektive sist, kan ju få skriva ut sina mobil nummer. utifall någon i ledet, måste avvika eller vad som helst, så slipper ev halva tåget påverkas om kanske resten åker efter, eller stannar eller liknande.

danielffs
17 januari 2011 · 308 Inlägg

Det är en bra ide, kommer kirra det.

Dennan900GL Finntrollet
17 januari 2011 · 640 Inlägg

danielffs skrev:

Dennan900GL skrev:
bara en yttepytte fråga. wink
får man smisk och åka baklänges om man tex råkar få en tegelsten på gaspedalen och gasar iväg lite när vi crusar ner?

bara så man vet, eller om man måste hålla sin plats i ledet osv smile

Hänvisar till trådens första inlägg i denna fråga:)

finnemang, läst och förstått! smile

får ta någons nummer sen, är ganska osäker på vad Oldsen dricker, den kanske måste ha kisspaus oftare än dom yngre grapparna! big_smile

ser fram emot kortegen helt klart!
och vi ska försöka vara kvar, är frugan som har lite problem med ryggen bara.
men får hon ligga ner och vila någon gång under dagen, så bör det inte vara några problem!

Jo vars.
danielffs
17 januari 2011 · 308 Inlägg

Dennan900GL skrev:

danielffs skrev:

Dennan900GL skrev:
bara en yttepytte fråga. wink
får man smisk och åka baklänges om man tex råkar få en tegelsten på gaspedalen och gasar iväg lite när vi crusar ner?

bara så man vet, eller om man måste hålla sin plats i ledet osv smile

Hänvisar till trådens första inlägg i denna fråga:)

finnemang, läst och förstått! smile

får ta någons nummer sen, är ganska osäker på vad Oldsen dricker, den kanske måste ha kisspaus oftare än dom yngre grapparna! big_smile

ser fram emot kortegen helt klart!
och vi ska försöka vara kvar, är frugan som har lite problem med ryggen bara.
men får hon ligga ner och vila någon gång under dagen, så bör det inte vara några problem!

Det är ca 13-14 mil till norrköping där vi ska ha kisspause,finns en mack där.
kommer ge mitt nummer till alla som ska åka i karavanen sen så alla kan nå mig om det är någe dom måste förmedla.

hoppas hennes rygg fixar sig.

Dennan900GL Finntrollet
18 januari 2011 · 640 Inlägg

danielffs skrev:
hoppas hennes rygg fixar sig.

mja, hon har diskbrock. hmm
well, hon hoppas verkligen att hon orkar med smile

ska ta med min dv-kamera, samt lilla bärbara, så jag kan tömma minnet i den då och då. ^^

Jo vars.
Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
21 januari 2011 · 3 929 Inlägg

Jappsi!
Får väl anmäla mig också!
Tanken är den att jag tar min T-bird!
Och den kommer också dricka en jädrans mycket med tanke på E-85 konvertering så får väl låta bilen mumsa soppa med Dennan900GL big_smile

Kommer att ta med mig min systemkamera hihi! Fina bilder smile

Senast redigerat av Thunderbird88 (21 januari 2011)

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Dennan900GL Finntrollet
22 januari 2011 · 640 Inlägg

brorsan funderar på att åka med, får se om han kanske tar en bil han med....El Caminon vore ju awsome!

hoppas på att ha monterat magnaflow innan avfärden också wink

Jo vars.
Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
24 januari 2011 · 3 929 Inlägg

CarpeDiem: Vem åker du med ner dit? Du får mer än gärna hänka på i min bil smile

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang