24 december 2010
Trådstartare
Jag har en Seat Cordoba -95 som strular. Det började i höstas då den var död och jkag trodde det var batteri i larmdosan (carguard 950s) som var slut. Fixade nytt och skulle larma av men inget hände. Blev då "tvungen" att bara prova öppna dörren för att se vad som hände men den var död. Det visade sig då att en kabel på stratbatteri satt lös. Bil startar då, men jag har sen dess inte kunnat använda mig av larmet utan låst med nyckel. Har inte tagit tag i det utan tyckt att det funkar iaf. En morgon så var bilen död igen, och det visade sig att det var nån kabelsko som ärgat av. En vän lagade det kanske provisoriskt, men det har funkat. Sedan blev det vinter och kallt och jag har då kablat igång bilen de få ggr jag anväder den. Tog mig till biltema köpte batteri för 1000kr, lyckades byta själv i kylan. När kablarna till batteriet sätts på plats börjar blinkers att blinka runt om och bilen startar inte. Lampor i instrument panel lyser, men annars inte ett liv. Vad kan det vara? LArmstrul?