Opel kadett -73 1,2s kokar(vattnet går inte runt

oppe_tallbarr
25 december 2010 · 435 Inlägg

köpt mej en opel med följande fel att den kokar. ägaren innan sa att slangen längst ner i kylaren blir varm men ej den övre så tog bort kylaren och spola ren. den va inte tät. så sitter det nån termostat på den?eller kan vattenpumpen gått sönder? ska vell passa från C karossen med 1,2s motorn då jag har den lilla slanganslutningen på slangen och inte på pumpen. får även inte någon värme i bilen.

enligt förra ägaren har den kokat nåra gånger så har man otur kan toppen/packning gått sönder?
fast den går aldrig upp i koktempreatur motorn den blir inte varm bara kylaren

även om dett var lite vatten i den när den köptes ska vell vattenpumpen orka trycka så vattnet går runt i kylaren och vidare?

Senast redigerat av oppe_tallbarr (15 januari 2011)

sandin_90 Truck Drivers Move The Nation!
26 december 2010 · 350 Inlägg

Testa ta bort termostaten.. börja så..

----------------Våga Vägra Volvo----------------
oppe_tallbarr
15 januari 2011 · 435 Inlägg

hade en ispropp i värmepaketet och kylaren va det en spricka i så den har jag lagats,den är nu tät.

hade en ispropp som jag fick bort i går men vattnet går inte runt. tar man bort slangen från returen på värmepaketet och håller för slangen kommer det vatten genom värmepaketet. sätter man tillbaks den så går inte vattnet runt. pumpen pumpar som den ska och tar man bort slangen som går in i värmepaketet så kommer de vatten i slangen. vad kan vara fel? då vattnet inte verkar röra på sej så den kokar.

tekniknissen
15 januari 2011 · 10 Inlägg

Kan det vara så att impellern i vattenpumpen har lossnat på grund av att där har bara varit vatten i kylsystemet, Har det frusit i pumpen så drar man av impelern från axelen så den börja spinna på axelen,
Låtrer inget men den pumpar inget eller väldigt lite.

Pipen90
10 mars 2011 · 47 Inlägg

Har du hittat felet?

BMW 525i "48000milarn" (1992)
oppe_tallbarr
27 mars 2011 · 435 Inlägg

Pipen90 skrev:
Har du hittat felet?

japp felet va en spricka i kylaren så den inte fick nå tryck där av gick vattnet inte runt

Pipen90
27 mars 2011 · 47 Inlägg

Okej, måste ta och prov trycka min kylare

BMW 525i "48000milarn" (1992)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang