Jag åker Alpina B10 Bi-Turbo på sommrarna då och då, Och jag har en Opel Vectra kombi 2.0T uttagen ny iår som bruksbil. Funkar hur bra som helst stor på alla sätt och vis och ändå bra pris.
Mvh
Ola Thomasson
Alea Iacta Est, The Dice Is Rolled
Dom är visserligen snygga, men tyvärr är 99% av landets Calibra-bestånd totalt sönderstylade... Dom är heller inte särskildt upplyftande att köra, undantaget möjligen 4x4 Turbo, och inredningen är precis lika tråkgrå som i vanliga Vectra...!
En toksänkt Calibra, utan några emblem och kjolpaket, med breda fälgar och tysk-sträckning, bra puts och ett välljudande avgassystem är dock jäkligt snygga att se på!
Jag tycker att Calibra är en skit snygg bil.. Min kille har haft 3 st.. skulle inte ha något emot att köpa en sån... Kör hellre Opel än en sur BMW.. hehe.. nej då.. alla har en egen smak..
Stör mig på folk som snackar utan att veta. Och folk som klagar och klagar utan att tänka efter! Calibra är rediga grejjor!
Rediga grejor är väl ändå diskuterbart.
- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy "Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
Det är som Mark Hammond sa en gång: "The Corrado VR6 is the only 90's coupé that isn't totally embarracing. Just think about it, what message are you sending the world when you step out of a Calibra, a probe, or even a Celica. It's not good."
Det är som Mark Hammond sa en gång: "The Corrado VR6 is the only 90's coupé that isn't totally embarracing. Just think about it, what message are you sending the world when you step out of a Calibra, a probe, or even a Celica. It's not good."
Förstod inte riktigt poängen? Är inget calibra fan men om man var det skulle man jju kunna säga samma ska fast att calibran var den enda osv..Låter som han var tänd på corradon bara.
- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy "Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
Calibra är snygga men ofta som sagt helt slutkörda. Och vad folk tycker om calibra tycker de om alla oplar, synd för dom. Tur för oss som har dem, de är snygga och riktgt fina bilar och fortfarande till vettiga priser.
Alla Calibror är väl inte helt slutkörda.. det finns ju vissa som kan vara det.. men det är faktiskt många gammla gubbar å tanter som har calibra oxå.. såg en 60 årig tant som kom i en Calibra häromdagen.. å dom kör ju inte så hårt med dom om jag säger så!!!!
Alla Calibror är väl inte helt slutkörda.. det finns ju vissa som kan vara det.. men det är faktiskt många gammla gubbar å tanter som har calibra oxå.. såg en 60 årig tant som kom i en Calibra häromdagen.. å dom kör ju inte så hårt med dom om jag säger så!!!!
Se filmen 7 Seconds ! Där pressar dom en gammal Calibra rätt hårt... Prestandan och motorljudet i filmen lär vara ganska främmande från verkligheten, hehe
Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
för att jag har sett henne förr.. å jag vet att ingen av dom jag känner som bor där äger en bilen.. kompisar som bor där säger att det är hennes bil!! om jag ägde en tuff bil skulle jag hellst inte länma ut den till min mormor...!!!
opelägarn nöjd o belåten, ser sveige genom plåten...
Jag har just skrivit en uppsats i svenska om förutfattade meningar om bilar, och särskilt Opel då, och det där ryktet härstammar från slutet av 80-talet, början av 90-talet, innan Opel började använda galvaniserad plåt idag rostar en Opel inte mera än någon annan bil :p kanske om man riktigt missköter den, men så är det med alla bilar!