Volvo 850, tankmätare strular.

OscNor
3 januari 2011 · 75 Inlägg

Hejsan, när jag var ute och körde en dag så parkerade jag utanför en kompis, stängde av bilen och väntade på honom. När han kom så skulle jag starta bilen, när jag vred på nyckeln så lös alla lampor och så i instrumentpanelen men tankmätaren och tempmätaren vägrade stiga. När jag försökte starta den så gick det inte och den hade starta perfekt alla andra gånger under dagen. Vi rullade igång den och när jag var ute och körde och stannade tex vid ett röljus så jag stod helt stilla, då sjönk tankmätaren och tempmätaren igen och när jag började köra så steg dom igen.

Vad kan det vara för fel? Tacksam för hjälp!
Mvh Oscar

OscNor
3 januari 2011 · 75 Inlägg

Ingen som har någon idé?

MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
3 januari 2011 · 5 650 Inlägg

låter dom du har kasst med el. då brukar mätarna kunna flippa ur

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
OscNor
3 januari 2011 · 75 Inlägg

Okej, jo jag har ett väldigt kasst batteri. 2 celler är dåliga.

OscNor
3 januari 2011 · 75 Inlägg

När jag ringde till volvo och frågade trodde dom att det var +75 relät som var dåligt.

MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
3 januari 2011 · 5 650 Inlägg

OscNor skrev:
Okej, jo jag har ett väldigt kasst batteri. 2 celler är dåliga.

börja med och byta batteri då

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
OscNor
3 januari 2011 · 75 Inlägg

Kan det verkligen bli så om det är batteriet när bilen är igång? Men man står still med bilen.

Catalyst Find my damn Volvo!
3 januari 2011 · 169 Inlägg

OscNor skrev:
Kan det verkligen bli så om det är batteriet när bilen är igång? Men man står still med bilen.

Jodå, färddatorn + alla mätare i vår gamla Range Rover flippade ur helt när bilen gick på tomgång, då pga av att batteriet var skit.

"Det är ingen Volvo eller Audi jag omkring med utan en BMW, det är skillnad på bil och BIL."
- BMW_330 på zatzy.com
OscNor
3 januari 2011 · 75 Inlägg

Okej tack för hjälpen smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang