JP MK18 fälgar i 18x8.5" kommer i kopior till "Volvo 1/2/7/900" mars-april 2011 enligt "AFL" och heta "Ocean MK18"

Wiechert tysk.
9 januari 2011 · 592 Inlägg

Kommer inhandlas!

Volkswagen Golf "dropfden" (1999)
PMPerformance
9 januari 2011 · 2 266 Inlägg

dannnej skrev:
Det var ont om volvo entusiaster här på garaget må jag säga, om ni tycker att det är bra nyheter?

Detta kommer ju innebära att mk18 kommer sitta på varenda sunkiga 740 i hela sverige och norge, och hur roligt är det? eller ens snyggt?

Hoppas i alla fall att dom har vett att lägga ett bra pris om dom nu gör en begränsat antal, runt 4000:- styck kan dom gott ta, dom kommer ändå sälja.

Massproduktion är alltid tråkigt

tror de kommer bli som R fälgarna,
jag hade inte tackat nej till mk18

svetsdiff !!!
steifan DR!FTT3KN!K3R
9 januari 2011 · 10 427 Inlägg

dannnej skrev:
Det var ont om volvo entusiaster här på garaget må jag säga, om ni tycker att det är bra nyheter?

Detta kommer ju innebära att mk18 kommer sitta på varenda sunkiga 740 i hela sverige och norge, och hur roligt är det? eller ens snyggt?

Hoppas i alla fall att dom har vett att lägga ett bra pris om dom nu gör en begränsat antal, runt 4000:- styck kan dom gott ta, dom kommer ändå sälja.

Massproduktion är alltid tråkigt

dannnej, en sann entusiast måste ju tycka att det är bra att det ens replikeras
tillbehör till bilarna! Allt annat är ju bara trams i min mening.

n_andersson
9 januari 2011 · 689 Inlägg

dannnej skrev:
Det var ont om volvo entusiaster här på garaget må jag säga, om ni tycker att det är bra nyheter?

Detta kommer ju innebära att mk18 kommer sitta på varenda sunkiga 740 i hela sverige och norge, och hur roligt är det? eller ens snyggt?

Hoppas i alla fall att dom har vett att lägga ett bra pris om dom nu gör en begränsat antal, runt 4000:- styck kan dom gott ta, dom kommer ändå sälja.

Massproduktion är alltid tråkigt

Det är väl gott det. Nu kan vanligt folk köpa såna fälgar utan att betal överpriser för dom som det har blivit nu. Gott att dom kommer finnas i 18 med, det önskade man ju redan på den tiden en annan körde med 8,5orna. det kan ju knappt bli bättre för sanna volvoentusiaster big_smile

volvo_grabb
9 januari 2011 · 1 028 Inlägg

n_andersson skrev:

dannnej skrev:
Det var ont om volvo entusiaster här på garaget må jag säga, om ni tycker att det är bra nyheter?

Detta kommer ju innebära att mk18 kommer sitta på varenda sunkiga 740 i hela sverige och norge, och hur roligt är det? eller ens snyggt?

Hoppas i alla fall att dom har vett att lägga ett bra pris om dom nu gör en begränsat antal, runt 4000:- styck kan dom gott ta, dom kommer ändå sälja.

Massproduktion är alltid tråkigt

Det är väl gott det. Nu kan vanligt folk köpa såna fälgar utan att betal överpriser för dom som det har blivit nu. Gott att dom kommer finnas i 18 med, det önskade man ju redan på den tiden en annan körde med 8,5orna. det kan ju knappt bli bättre för sanna volvoentusiaster big_smile

Håller me dig! fattar inte varför folk ska bli sura för att de kommer kopior ni som redan har behåll era ni behöver inte köpa! dessutom ligger de massa ute på blocket. men dom verkar svår sålda? förut hann dom vara ute i max 5 min sen var dom borta:P

Har inget å skriva ännu
dannnej
9 januari 2011 · 761 Inlägg

volvo_grabb skrev:

n_andersson skrev:

dannnej skrev:
Det var ont om volvo entusiaster här på garaget må jag säga, om ni tycker att det är bra nyheter?

Detta kommer ju innebära att mk18 kommer sitta på varenda sunkiga 740 i hela sverige och norge, och hur roligt är det? eller ens snyggt?

Hoppas i alla fall att dom har vett att lägga ett bra pris om dom nu gör en begränsat antal, runt 4000:- styck kan dom gott ta, dom kommer ändå sälja.

Massproduktion är alltid tråkigt

Det är väl gott det. Nu kan vanligt folk köpa såna fälgar utan att betal överpriser för dom som det har blivit nu. Gott att dom kommer finnas i 18 med, det önskade man ju redan på den tiden en annan körde med 8,5orna. det kan ju knappt bli bättre för sanna volvoentusiaster big_smile

Håller me dig! fattar inte varför folk ska bli sura för att de kommer kopior ni som redan har behåll era ni behöver inte köpa! dessutom ligger de massa ute på blocket. men dom verkar svår sålda? förut hann dom vara ute i max 5 min sen var dom borta:P

Jag förmodar att du heller inte ser någon skillnad på att ha en veteranbil i nyskick och att köpa en ny bil av 2011 års modell som givetvis också är nyskick, att jämföra handlar inte om pengarna för det sistnämda kan vem som helst uppnå om han inte är portad från bankerna.

Där är skillnad på entusiasm, en riktig pärla till bil kan inte vem som helst köpa, för säljaren släpper den inte.

Förstår man det så förstår man varför man inte kan nytillverka veteranbilar, det är inte samma sak.
Det handlar inte om pengarna

steifan skrev:
dannnej, en sann entusiast måste ju tycka att det är bra att det ens replikeras
tillbehör till bilarna! Allt annat är ju bara trams i min mening.

JA, om man använder ordet i rätt betydelse, men det här är inte replikering, det är kopiering
Replikering innebär att originalet mer eller mindre inte finns längre, tillexempel man vill framställa det för exempelvis ett museum för att det inte ska glömmas bort.

Senast redigerat av dannnej (9 januari 2011)

Volvo 745 Turbo "DannejDrift.se" (1990)
Mercedes 280 SE 3,0 Turbodiesel "W108 Bruksbilen" (1972)
Draike ▬▬▬▬▬▬▬
10 januari 2011 · 106 Inlägg

Ringde till afl-sverige nyss och som det såg ut kommer fälgarna att komma i slutet på mars/början på april.

Kommer inte att säljas i 17". Så ni som har era JP behöver nog inte vara oroliga om någon större värdeminskning wink

▬▬▬▬▬ ᴺᴱᴹᴼᴿᴵᴬᴻ | ²ººᴳᴸᵀ ▬▬▬▬▬
▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄
steifan DR!FTT3KN!K3R
10 januari 2011 · 10 427 Inlägg

dannnej skrev:

steifan skrev:
dannnej, en sann entusiast måste ju tycka att det är bra att det ens replikeras
tillbehör till bilarna! Allt annat är ju bara trams i min mening.

JA, om man använder ordet i rätt betydelse, men det här är inte replikering, det är kopiering
Replikering innebär att originalet mer eller mindre inte finns längre, tillexempel man vill framställa det för exempelvis ett museum för att det inte ska glömmas bort.

Du har en poäng där. Verkar lite halvt ha framkommit att de endast ska säljas som 18" också
som någon nyligen skrev här. Kanske mildrar omständigheterna lite.





************

Det här är en ball replikafälg:
http://www.ipdusa.com/uploads/images_skus/13126.jpg
http://www.ipdusa.com/product.asp?strPa … CAT_ID=479
Pegasus Replica   
17x7.5 inch wheel
5x108 bolt pattern with 20mm offset

Bojjann
10 januari 2011 · 474 Inlägg

Det är ju klart de kommer bli värde minskning.. Man tar ju häldre 18" än 17" om 18"arna är billigare!big_smile
Då får man ju kvitto + att ingen fälg är de minsta kantstött osv..

Senast redigerat av Bojjann (10 januari 2011)

BMW E34 540 (1994)
JimmyAndersson
10 januari 2011 · 1 679 Inlägg

Bojjann skrev:
Det är ju klart de kommer bli värde minskning.. Man tar ju häldre 18" än 17" om 18"arna är billigare!big_smile
Då får man ju kvitto + att ingen fälg är de minsta kantstött osv..

fast det kommar endå alltid finnas tjusningen med att ha just orginalet smile
dom gamla goda klassikerna smile

Volvo 244 "GLT" (1988)
HanzzoN900
10 januari 2011 · 89 Inlägg

JimmyAndersson skrev:

Bojjann skrev:
Det är ju klart de kommer bli värde minskning.. Man tar ju häldre 18" än 17" om 18"arna är billigare!big_smile
Då får man ju kvitto + att ingen fälg är de minsta kantstött osv..

fast det kommar endå alltid finnas tjusningen med att ha just orginalet smile
dom gamla goda klassikerna smile

Me like your words wink

Wiechert tysk.
10 januari 2011 · 592 Inlägg

Draike skrev:
Ringde till afl-sverige nyss och som det såg ut kommer fälgarna att komma i slutet på mars/början på april.

Kommer inte att säljas i 17". Så ni som har era JP behöver nog inte vara oroliga om någon större värdeminskning wink

Får hoppas att man har de lagom innan elmia då!

Volkswagen Golf "dropfden" (1999)
dannnej
10 januari 2011 · 761 Inlägg

Bojjann skrev:
Det är ju klart de kommer bli värde minskning.. Man tar ju häldre 18" än 17" om 18"arna är billigare!big_smile
Då får man ju kvitto + att ingen fälg är de minsta kantstött osv..

Dom flesta 18 åringar tar heldre 20" om det hade varit för den saken, men det ska se vettigt ut också.

Det är ju bra nyheter att dom bara kommer i 18", då är det en helt annan sak.
Dom kommer det synas vilka som är kopior och inte.

Och bäst av allt 17"arna kommer se fetare ut, ska bli kul att se reaktionen på det uttalandet smile Dom som har erfarenhet förstår hur jag tänker smile

Mercedes 280 SE 3,0 Turbodiesel "W108 Bruksbilen" (1972)
Volvo 745 Turbo "DannejDrift.se" (1990)
REG-SKYLTEN Föredrar MoPar,GM och Ford
10 januari 2011 · 1 004 Inlägg

dannnej skrev:
Och bäst av allt 17"arna kommer se fetare ut, ska bli kul att se reaktionen på det uttalandet smile Dom som har erfarenhet förstår hur jag tänker smile

Har ingen erfarenhet- förklara!tongue

"My drinkingteam has a racingproblem"
H3dlund Med lem
10 januari 2011 · 1 127 Inlägg

Fan va gött, äntligen kanske man blir ensam med super dtm.

En kompis sa en kul grej när vi läste denna.

"Dom som har äkta har äkta, tror inte på nåt prisras."

Kanske sant, men dom kommer bli OSÄLJBARA. roll

REG-SKYLTEN Föredrar MoPar,GM och Ford
10 januari 2011 · 1 004 Inlägg

Volvo_Mannen skrev:

kastintegrusivevhus skrev:

dannnej skrev:
Och bäst av allt 17"arna kommer se fetare ut, ska bli kul att se reaktionen på det uttalandet smile Dom som har erfarenhet förstår hur jag tänker smile

Har ingen erfarenhet- förklara!tongue

Proportioner.

En 17x8,5 fälg är ju bredare i förhållande till diametern än samma fälg fast en tum större diameter.

Jo det är ju alldeles riktigt..roll

"My drinkingteam has a racingproblem"
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang