855 drar ur batteriet

jannsson
6 januari 2011 · 10 Inlägg

har en 855 års 97 som drar ur batteriet när den står 3-4 dagar, nyköp så trodde batteriet va kast så köpte ett nytt med det sög ut det också, kan inte komma på vad det kan vara är ju så mkt dret som kan krångla så vet inte vart jag ska börja felsöka? tacksamm för hjälp.

RoobsteR R som i Robban....
6 januari 2011 · 122 Inlägg

har du massa slutsteg och sånt så börja med att koppla ur den skiten tongue

mät hur mycket ström bilen drar när den är avstängd och sen dra ut en säkring i taget tills den slutar dra ström smile

Volvo V70 2.4D "Mette" (2008)
jannsson
6 januari 2011 · 10 Inlägg

nej inget sånt, allt bortkopplat, det räckte med 3 dagar så var de helt död, minnet till klockan va till å me borta, det är väldigt seg felsökningsmetod dock tongue

Drönirettab
6 januari 2011 · 21 761 Inlägg

Mycket möjligt att den metoden känns seg, men detta sätt är bland det vanligaste rekommendationerna och dessutom finns inte så många andra sätt att felsöka såna saker. smile

Volvo_Martin
6 januari 2011 · 46 Inlägg

säkert lampan i handsfacket haha wink de har ja haft problem med tongue

ajonasson
7 januari 2011 · 583 Inlägg

Dra ur en säkring i taget och mät upp ifall du har några smygampere någonstanns eventuellt även känna på relän ifall något är lite varmare än något annat.

Bästa tips jag har att ge för att ge dig en hint vart problemet kan vara någonstanns.

Mvh
Anders

Even with cruise control.. you still have to steer.
jannsson
9 januari 2011 · 10 Inlägg

jaja får väll tacka för dom svaren då. dock drar den så lite strömma så måste väntra flera timmar för att de ska synnas på multimetern ja har. men får väll börja så här

Drönirettab
9 januari 2011 · 21 761 Inlägg

Jag tror att du har missuppfattat litegrann hur vi menar med denna felsökning, det är inte spänningen du ska kolla utan det är strömmen. Ena batterikabeln tas loss och sedan kopplar du multimetern mellan batteripolen och batterikabeln, mätaren ställs i läge för strömmätning och lämpligt mätområde är 10/20 A beroende på mätare. smile

Om bilen inte har en massa extrautrustning som behöver ström med bilen avslagen så bör mätaren inte visa mer än tex 50 mA (0,05 A), visar det betydligt mer så provar du att ta loss en säkring i taget tills strömmen minskar märkbart.

Senast redigerat av Drönirettab (9 januari 2011)

jannsson
15 januari 2011 · 10 Inlägg

hmmm, okej det låter lite vettigare, får försöka se om ja lyckas med den ide Drönirettab ,tackar för den

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang