Tjena!
Det hela började med att bilen ibland fått för sig att rycka till, och det har varit på låga varv med högre växel i. Efter ett tag hörde jag ett ljud som kom underifrån bilen som lokaliserades till bränslepumpen. Hördes ganska bra trots motorn igång och stängd dörr.
Nu senast så körde jag på vägfärjan i vanlig ordning och stängde av inga problem so far!
Men när jag skulle köra av färjan vart de lite knepigt, den ville inte starta förrän jag tryckte till på gasen.
På vägen hem körde jag nervöst på färjan igen och nog fan gör den likadant.
Det som gör mig osäker i felsökningen är ju att jag har aldrig ägt en volvo utan i princip bara saabar. Med andra ord bilar som har bränslepumpen i tanken. Så jag vet ju inte om min pump låter normalt, eller är det så att den inte ska låta alls? Låter lite som att den pumpa luft nästan?
Hur som, rent spontant skulle jag tippa på att det är bränslepumpen som är boven i dramat. Men eftersom jag inte vill stå där och konstatera att "oj hoppsan, de hjälpte inte" så kan det ju vara en bra idé att höra vad fler tycker

Sen största frågan, det sitter ju 2 pumpar på denna. Om det nu är pumpfel, vilken pump kan det tänkas vara?
Hoppas på att även rycket har med detta svårstartade beteende o göra!
Bilen ifråga är en Volvo 945 -94 med en B230FD under huven.