Tyvärr inte :\
Är därför turbotillverkarna låter en själv välja flera olika avgashus till samma turbo så man själv väljer det avgashus man tror fungerar bäst för sin motor.
Det bästa sättet att se vilket avgashus som passar bäst är i en bromsbänk, då kan man verkligen se vars registret hamnar och även om det vart för litet (högt avgasmottryck på slutet) eller för stort (väldigt trögspoolat).
Har man nu inte tillgång till flera avgashus till samma turbo och en bromsbänk ( väldigt få som har detta måste jag säga

) så får man försöka ta reda på om det är någon annan som åkt med den turbon man funderat på, på en likadan helst annars liknande motor och då vilket avgashus som använts. Tyvärr lite trial & error.
Inga frågor är dumma.
Borg warner och Schwitzer är i princip samma sak.
Borg warner köpte upp Schwitzer 1999 men valde efter ett tag att döpa om kompressorhuset till Borg Warner, detta var nångång runt 2004-05.
Borg Warner äger även KKK så snart kanske även deras kompressorhus döps om

Så om folk säger att de har Schwitzer axel i sina Borg Warner hus så brukar det vara så att de satt in en axel från tiden när det fortfarande stod Schwitzer på kompressorkåpan till sin turbo som det numer står Borg Warner på. Det behöver inte vara dåligt då det kan vara exakt samma turbin.
