tjenare har råkat ut för lite problem med vinterbilen.. det är så att den inte går att gasa ur när man kör med bilen ,(går dock att varva ur den när man gasar stillastående) den lixom kväver sig själv nästan och låter nästan som att den misständer? och är tokslö.. först gjorde jag ett komp test och det var bra komp sen så antog jag att vanosen strulade så den har jag med bytt.. vad mer kan det vara för fel?
igensatt katt, dåliga tändspolar, paj LMM kanske? extremt ovanligt att vanos går sönder på M50snurrorna.
har precis bytt spolar till nya,testat en annan LMM utan posetiva resultat.. låter nästan som att den misständer när man ska gasa på.. det bluddrar.. tråkigt som fasen
igensatt katt, dåliga tändspolar, paj LMM kanske? extremt ovanligt att vanos går sönder på M50snurrorna.
har precis bytt spolar till nya,testat en annan LMM utan posetiva resultat.. låter nästan som att den misständer när man ska gasa på.. det bluddrar.. tråkigt som fasen
Nya som i NYA eller bara några andra?
Byttes även tändrören?
dom kommer ifrån en bil som var fullt fungerande när jag monterade bort dom.. skumt fel.. jag var ute idag och tog loss lmm kabel igen.. det blir ingen skillnad på motorns gång när den är borttagen.. men jag testa dock med en annan lmm utan posetiva resultat.. STIFTEN blir precis kolsvarta och det sotar på rätt bra från avgasröret.. kan det vara data boxen?
Igensatt katalysator kanske? när du "torrgasar" på¨tomgång så blir det ju inte alls samma avgasflöde då motor inte arbetar under belastning och då funkar den, men under belastning så blir det högre avgasflöde.
Igensatt katalysator kanske? när du "torrgasar" på¨tomgång så blir det ju inte alls samma avgasflöde då motor inte arbetar under belastning och då funkar den, men under belastning så blir det högre avgasflöde.
jo fast om kattarna vore igensatta så skulle väll inte bilen låta som den misständer lr liknande..? går ju även fett somsakt letat fel i 3 dagar utan framgång blir tokig
men du kan ju kanske ha det i tanke om det skulle vara så, det blir ju som om den misständer pga att den inte får ur sig avgaserna.. det blir förstoppning så att säga
men du kan ju kanske ha det i tanke om det skulle vara så, det blir ju som om den misständer pga att den inte får ur sig avgaserna.. det blir förstoppning så att säga
jo har haft den tanken med.. men avgaserna blåser på rätt friskt bakåt.. dock svart rök.. men tackar öfr tipset:)
felet är lokaliserat.. det var data boxen som strulade inte allt för vanligt vad jag har förstått?
Nej det är inte vanligt, har nån varit och pillat på den med chipp lr så?
Kunde du se vad det kommit sig?
nej det var ingen som hadde varit och pillat på boxen.. det finns inte ett märke på skruvarna tex.. har inte öppnat boxen än så har inte hunnit felsöka den än
felet är lokaliserat.. det var data boxen som strulade inte allt för vanligt vad jag har förstått?
nej det var ingen som hadde varit och pillat på boxen.. det finns inte ett märke på skruvarna tex.. har inte öppnat boxen än så har inte hunnit felsöka den än