Marlboroman skrev:
Jo, visst blir det lite knepigare men inga oöverkomliga hinder. Laddtrycket lär ju eventuellt styras lite annorlunda på lägre varv, men annars så är det inget som säger att det måste vara väldigt lågt laddtryck. Dubbel packning är inget alternativ på dessa motorer, och dessutom finns det ju färdiga turbokolvar till alla versioner av dessa motorer.
Om man använder turbokolvar från en riktig T5a eller T6a måste väl kompet bli rätt, då kolvhöjden är annorlunda mot sugmotorns kolvar?
Eller toppen spelar också in, ifall man använder en originaltopp från en 960 eller från en riktig T6a?
Kammar och sådant skiljer väl en del, som på T5 och GLT-motorerna.
 
					Senast redigerat av TurbOla (18 januari  2011)
				 
									
				
									"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
  vi alla liksom känner oss förmer."
P7 - Södra Skånska Regementet