14/3 2011Blev lite grejing med motorn idag

![http://i53.tinypic.com/29w3900.jpg]()
Ser ut som en redig skrothög på denna bilden men dörr och huv är ju inte stängda helt och ny skärm ska på samt att allt i fronten ska dit imorrn även fast det inte är riktigt helt klart så man kan börja göra den besiktningsklar

![http://i56.tinypic.com/oic4sj.jpg]()
Blev pill med tändningen idag, läst runt lite och hittat att:
Brytaravstånd ska va ca. 0.40
Kamvinkel ca. 60grader
Ca. 12grader före i tändning
Min motor hade:
Brytaravstånd ca. 0.80
Kamvinkel ca. 30grader
Runt 40grader före i tändning
Nu är den ställd så det ligger runt de värden jag hittade och responsen är helt annan jämfört med innan, gick mycket finare att köra den osv, dock går den inte utan lite choke och skjuter lite och så. Så förgasaren behövs väl kanske kollas, men går mycket mycket finare i motorn nu som sagt, går att trycka gasen i botten direkt från tomgång och den svarar direkt, annat än man kan säga att den gjorde innan. Kanske inte så konstigt med tanke på värdena

Ska gå lös med lite färg idag så jag kan slänga ihop fronten imorrn och då ska jag även börja gå lös med svetsen så man får golvet överstökat och kan ta sig an de bakre regionerna, vilka är de värsta

Menmen det ska göras, inget att hålla tillbaka på

![http://i52.tinypic.com/t6eyo6.jpg]()
Annan bild på ratten. Köööp någon, behöver pengar till att finansiera projektet! Inge gott om pengar för tillfället så det går sakta framåt
