6838
Sök

Golf gti 96a batteriet laddas ur

133 Inlägg
19 januari 2011
Trådstartare
Hej Jag har en Golf 3a har haft den inne på felsökning en gång och dom sa att det var en deod i generation som gjorde att batteriet blev urladdat. Så jag köpte en helt ny generator. Och nytt batteri. Nu vill biljäveln inte starta igen händer inte ett skit när jag vrider på nyckeln batteriet är helt dött. Det är inge fel på motor den går och låter hur fint som hälls har bytt olja olje filter och så. Nån som har vart med om samma fel som vet vad det är för fel? Eller nån som har några aningar ?
Hjälp mig snälla snart skickar jag bilen till skroten

Om man laddar batteriet eller startkablar bilen så startar den. Nån som vet varför batteriet dör?
Senast redigerat av _NoDDaN_ (19 januari 2011)

NoDDaN

133 Inlägg
19 januari 2011
Trådstartare
Bilen dog förut mitt ute i skogen då var det ju generatorns fel eftersom den gamla käkade batteriet. Men nu har vi bytt den och batteriet. Men ändå så dör bilen efter några nätter. vad är det som laddar ur batteriet kanske svårt att säga men nån som har nått förslag på hu man kan kolla detta?

NoDDaN

133 Inlägg
19 januari 2011
Trådstartare
Bilen startade i morse. Lät bilen stå igång medans jag skrapade rutorna 10- var det. Satte på sterion i ca 1 minut sen dog bilen nån som vet vad felet kan vara?

NoDDaN

1 327 Inlägg
19 januari 2011
_NoDDaN_ skrev:
Bilen startade i morse. Lät bilen stå igång medans jag skrapade rutorna 10- var det. Satte på sterion i ca 1 minut sen dog bilen nån som vet vad felet kan vara?

Var det någon ström i batteriet när den "dog"?

Om det är kvar ström i batteriet så är det ju något annat fel.

Går den endast att starta med startkablar eller efter du laddat batteriet så kan det ju vara något fel med generatorn ändå.

133 Inlägg
19 januari 2011
Trådstartare
Bilen startade i morse den gick sen satte jag på sterion då dog den konstigt nog.. generatorn är helt ny. bilen har gått fint i 4 dagar startat som den ska sen nu i morse startade den men sen dog den efter jag hade satt på sterion och skrapat rutorna.

NoDDaN

2 656 Inlägg
19 januari 2011
_NoDDaN_ skrev:
Bilen startade i morse den gick sen satte jag på sterion då dog den konstigt nog.. generatorn är helt ny. bilen har gått fint i 4 dagar startat som den ska sen nu i morse startade den men sen dog den efter jag hade satt på sterion och skrapat rutorna.

har du kollat så den laddar ?

Forummoderator
18 379 Inlägg
19 januari 2011
Laddning kollas. Jordningar till/från batteri, kaross och motor.

Mät med multimeter mellan  minuskabel och minus på batteri för att få Ampere. Om den nu tjuvdrar hela tiden...

Drar den mycket tjuvström rycker du ut säkring efter säkring tills den förhoppningsvis slutar med det så har du ett ungefärligt fel.

133 Inlägg
19 januari 2011
Trådstartare
den laddar som en ska men nått drar ström när den står under nätterna. Får prova med att dra ur säkring efter säkring tills detta slutar?

Dieselsmurfen skrev:

Mät med multimeter mellan  minuskabel och minus på batteri för att få Ampere. Om den nu tjuvdrar hela tiden...

Drar den mycket tjuvström rycker du ut säkring efter säkring tills den förhoppningsvis slutar med det så har du ett ungefärligt fel.

NoDDaN

133 Inlägg
19 januari 2011
Trådstartare
går det att mäta på nå vis vid säkringarna vad det är som drar ström när bilen är av?. För om man ska vänta tills batteriet laddas ur helatiden kan de ta tid att utersluta detta

NoDDaN

2 656 Inlägg
19 januari 2011
_NoDDaN_ skrev:
den laddar som en ska men nått drar ström när den står under nätterna. Får prova med att dra ur säkring efter säkring tills detta slutar?

Dieselsmurfen skrev:

hur mycket laddar den d�

133 Inlägg
19 januari 2011
Trådstartare
nu börjar vi om från början vet lite mer nu. !

Bilen snurrar och går precis som den ska bensin motorn surrar i nån secund när jag sätter på tändningen. Sen vrider man till och motorn tuggar på som den ska men inget mer händer. Vet inte hur man tittar hur tendstiften funkar ska man ha nått speciellt värktyg för det eller nån som tror det kan vara nått annat fel en att tändstifften inte tänder?

NoDDaN

133 Inlägg
19 januari 2011
Trådstartare
Det är ett tändstifts fel har skruvat ur ett tändstift och fick ingen gnista och den går inte på nån av dom andra cylindrarna heller. Nån som vet vad jag ska kolla här näst? vad kan vara felet för ingen gnista kommer. har även kollat säkringar och alla är hela. Och bensinpumpen funkar

tacksam för hjälp och beskrivningar hur jag ska gå till väga

NoDDaN

...has left the building...
4 474 Inlägg
19 januari 2011
Kass tändspole (favorit i repris)?

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

133 Inlägg
19 januari 2011
Trådstartare
Vart sitter tändspolen och hur ser en sån ut? big_smile och hur ser man om den är kass? Kan inte fördelaren vara dålig med? eller är det tändspolen man tittar på först?

dawwe skrev:
Kass tändspole (favorit i repris)?

NoDDaN

Sök