2889
Sök

Volvo 740 GLE 85a b230e (bränslefilter) behöver hjälp akut!

606 Inlägg
26 januari 2011
Trådstartare
ska byta bränsle filter på min 740 och jag tror jag har 3 filter ;O ? ett sitter under huven längst uppe till höger vid torped väggen ett ganska stort filter... sen så (tror) jag att det sitter ett filter under bilen ett lite mindre brevid pumpen sen så köpte jag ett "tankpumps filter" och det är ju bara en liten påse :p men mitt problem är jag hittar fan inte filtret som sitter brevid pumpen under bilen på någon affär ;o går det inte att få tag på eller är jag bara sämst på att leta ?

Kan det lagas ska det lagas! :)

1 772 Inlägg
26 januari 2011
Är nästa hundra på att du bara har ett under huven.

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.

606 Inlägg
26 januari 2011
Trådstartare
brevid pumpen under bilen ser det ut som ett filter iaf bränsle ledningen går från pumpen till en "liten burk" som i sin tur har en mindre bränsle ledning i från sig som går till motorrummet vafan är det förnått då ;D?

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
26 januari 2011
jottosson skrev:
brevid pumpen under bilen ser det ut som ett filter iaf bränsle ledningen går från pumpen till en "liten burk" som i sin tur har en mindre bränsle ledning i från sig som går till motorrummet vafan är det förnått då ;D?

skulle tro att det är styrtrycksaccumelatorn ( stavning??) som du ser bredvid pumpen

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

606 Inlägg
26 januari 2011
Trådstartare
hmm okok men då kanske nån kan berätta hur ja kommer åt tank pumpen yikes??

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
26 januari 2011
jottosson skrev:
hmm okok men då kanske nån kan berätta hur ja kommer åt tank pumpen yikes??

i bagaget så finns det en  fyrkantig lucka som du tar bort.
när den är borta så ser du tank armaturen .
lossa alla slangar + sladdar
vrid ringen runt armaturen
ta upp armaturen
byt filter

606 Inlägg
26 januari 2011
Trådstartare
okok tackar brukar filtret i tanken bli igentäpt eller är det oftast filtret under huven ?

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
26 januari 2011
jottosson skrev:
okok tackar brukar filtret i tanken bli igentäpt eller är det oftast filtret under huven ?

aldrig vart med om att filtret i tanken blivit igensatt.
så spar tid och pengar genom att bara byta den i motorutrymmet.
om du nångång ska riva ner tankpumpen av nån orsak så kan du passa på att byta det filtret

606 Inlägg
26 januari 2011
Trådstartare
har redan köpt filtret till tanken... har ett litet problem med bilen den blev svårstartad efter att jag körde med lite soppa... och rycker till efter nerförsbacke sen så när jag kör i nedförsbackar eller står lutad så skriker bara pumpen som sitter under bilen hör den in i bilen tillochmed men när det är plant eller uppför så är den tyst yikes kan pumpen i tanken hålla på ge upp ? lyssnar jag ner i tankluckan när bilen är i gång hörs ett surrande ner från tanken iaf.. är inte så bra på sånt hära :p så är tacksam för all hjälp smile
Senast redigerat av jottosson (26 januari 2011)

Sök