Förstabil: beslutsångest!

SportPilot Ubåtsingenjör
1 februari 2011 · 7 232 Inlägg

Olja skrev:
[
ah ja har lagt märke till de när ja kikat runt på blocket, rätt tufft o komma i en jagga som första bil tongue men STS:en lät roligare isf wink

en jagga är ju coolare än en fwd jänkare tycker iaf jag ! lite stil att komma glidandes i en jagga smile kollade också efter de när jag letade första bil och tycker de verkar va helt ok att äga

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Dellan1980 Sir skrotnisse
1 februari 2011 · 191 Inlägg

camaro67 skrev:

Dellan1980 skrev:
jag vill åter belysa poängen med en Cheva van ! häftig stor rwd v8 pök vänlig !

Var fan är en van häftig? Och att den har V8 och är bakhjulsdriven är väll ganska oväsentligt när den är så stor och tung?

Scorpio med v6:A hade jag köpt. Jag har haft min i 2 år och har spöat den dagligen och visar inga tecken på att vilja dö. Komfort som spöar allt i den prisklassen. E34 740 och andra är värdelösa om man jämför. Om du har tur och hittar en scorpio cosworth så köp en sån. sad

Äsch helt klart en van fördelar ! STOR javisst mycket sex utrymme .. tung fördel nja det vette fan tongue v8 bara det e ju en klar fördel big_smile

Rquired Allmänt envis
1 februari 2011 · 12 512 Inlägg

CHEEVA skrev:

Olja skrev:
[
ah ja har lagt märke till de när ja kikat runt på blocket, rätt tufft o komma i en jagga som första bil tongue men STS:en lät roligare isf wink

en jagga är ju coolare än en fwd jänkare tycker iaf jag ! lite stil att komma glidandes i en jagga smile kollade också efter de när jag letade första bil och tycker de verkar va helt ok att äga

Jag håller med till en viss del, visst är det lite mer stil på en Jaguar men en Cadillac är knappast en bil folk rycker på axlarna åt. Han kan välja mellan brittisk gentleman eller pimp, och trots risken att få bilen genomsökt efter olagliga substanser eller prostituerade så nog syns man? wink

Men verkligheten blir tyvärr troligen en Crescent av dammodell med rostig kedja, för dels är 7-serie, S-klass och ovanstående lite dyrare i drift och reparationer men de exemplar som hamnar så här lågt i pris är det oftast en mindre förmögenhet som skall upp innan det blir en pålitlig bil igen.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
TenZer N.O.S Cruisers Stockholm
1 februari 2011 · 3 404 Inlägg

Dellan1980 skrev:

camaro67 skrev:

Dellan1980 skrev:
jag vill åter belysa poängen med en Cheva van ! häftig stor rwd v8 pök vänlig !

Var fan är en van häftig? Och att den har V8 och är bakhjulsdriven är väll ganska oväsentligt när den är så stor och tung?

Scorpio med v6:A hade jag köpt. Jag har haft min i 2 år och har spöat den dagligen och visar inga tecken på att vilja dö. Komfort som spöar allt i den prisklassen. E34 740 och andra är värdelösa om man jämför. Om du har tur och hittar en scorpio cosworth så köp en sån. sad

Äsch helt klart en van fördelar ! STOR javisst mycket sex utrymme .. tung fördel nja det vette fan tongue v8 bara det e ju en klar fördel big_smile

Störst går först och liten går sönder. En riktig v8 är nästan odödlig, finns hur mycket delar som helst och man slipper trängas.

Chevy/Dodge van ska det va smile

Senast redigerat av TenZer (1 februari 2011)

Rock'n Roll
Volvo 945 GL "Skåpet" (1993)
Saab 9000cs 2.3 16 Turbo "Jakt Attack Spaning" (1992)
SportPilot Ubåtsingenjör
1 februari 2011 · 7 232 Inlägg

Rquired skrev:

CHEEVA skrev:

Olja skrev:
[
ah ja har lagt märke till de när ja kikat runt på blocket, rätt tufft o komma i en jagga som första bil tongue men STS:en lät roligare isf wink

en jagga är ju coolare än en fwd jänkare tycker iaf jag ! lite stil att komma glidandes i en jagga smile kollade också efter de när jag letade första bil och tycker de verkar va helt ok att äga

Jag håller med till en viss del, visst är det lite mer stil på en Jaguar men en Cadillac är knappast en bil folk rycker på axlarna åt. Han kan välja mellan brittisk gentleman eller pimp, och trots risken att få bilen genomsökt efter olagliga substanser eller prostituerade så nog syns man? wink

Men verkligheten blir tyvärr troligen en Crescent av dammodell med rostig kedja, för dels är 7-serie, S-klass och ovanstående lite dyrare i drift och reparationer men de exemplar som hamnar så här lågt i pris är det oftast en mindre förmögenhet som skall upp innan det blir en pålitlig bil igen.

väldigt sant ! men jag är ju en gentleman tongue haha

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Niklas1987 NO
1 februari 2011 · 2 182 Inlägg

CHEEVA skrev:

Olja skrev:
[
ah ja har lagt märke till de när ja kikat runt på blocket, rätt tufft o komma i en jagga som första bil tongue men STS:en lät roligare isf wink

en jagga är ju coolare än en fwd jänkare tycker iaf jag ! lite stil att komma glidandes i en jagga smile kollade också efter de när jag letade första bil och tycker de verkar va helt ok att äga

STS är bakhjulsdriven, de nyare finns med 4 hjulsdrift också smile

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo
Olja
1 februari 2011 · 189 Inlägg

Hahah skule inte ha råd att köra runt me varken en STS eller en van i längden plus att ja vill då inte ha någon klumpig våldtäckts buss som första bil wink nej men ser bara inget roligt med en van helt enkelt smile

Volvo 144 (1970)
Volvo V70N "Slitosläng" (2004)
SportPilot Ubåtsingenjör
1 februari 2011 · 7 232 Inlägg

Niklas1987 skrev:

CHEEVA skrev:

Olja skrev:
[
ah ja har lagt märke till de när ja kikat runt på blocket, rätt tufft o komma i en jagga som första bil tongue men STS:en lät roligare isf wink

en jagga är ju coolare än en fwd jänkare tycker iaf jag ! lite stil att komma glidandes i en jagga smile kollade också efter de när jag letade första bil och tycker de verkar va helt ok att äga

STS är bakhjulsdriven, de nyare finns med 4 hjulsdrift också smile

kan ha fel men har för mig att de driver där fram.

men om du har 15 000 att röra dig med tycker jag du ska kolla efter en golf 2 gti

Senast redigerat av CHEEVA (1 februari 2011)

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Olja
1 februari 2011 · 189 Inlägg

CHEEVA: ja har kikat runt en del på dom men de är inte riktigt så de faller mig i smaken:P

Volvo 144 (1970)
Volvo V70N "Slitosläng" (2004)
SportPilot Ubåtsingenjör
1 februari 2011 · 7 232 Inlägg

Olja skrev:
CHEEVA: ja har kikat runt en del på dom men de är inte riktigt så de faller mig i smaken:P

Kanske en golf 3a då ? blir nog svårare att hitta en fräsch gti men kanske inte nödvändigt med en sån...

Annars honda civic ? men samma där svårt att hitta en vti till den summan men men, gå ju få en civic ganska snygg bara köra hårt på jdm stuket smile

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
andino TMR|Team Moisty Racing
1 februari 2011 · 454 Inlägg

Dieselsmurfen skrev:

Olja skrev:

andino skrev:
köp en focus big_smile köp min big_smile

haha så de tycker du? big_smile då får du allt komma en bra anledning till varför ja ska köpa mig en Fikus tongue

Ahahahaaaa! Fikus! Så jävla sant! Haha!

Nu ska vi inte va sånna tongue
bra pris halva pris! big_smile

TMR|Team Moisty Racing
Supra projekt:
PROJEKTTRÅDEN
Toyota Supra MKIV "Moistness" (1997)
Volkswagen Caddy "Ior" (2011)
Niklas1987 NO
1 februari 2011 · 2 182 Inlägg

CHEEVA skrev:

Niklas1987 skrev:

CHEEVA skrev:

en jagga är ju coolare än en fwd jänkare tycker iaf jag ! lite stil att komma glidandes i en jagga smile kollade också efter de när jag letade första bil och tycker de verkar va helt ok att äga

STS är bakhjulsdriven, de nyare finns med 4 hjulsdrift också smile

kan ha fel men har för mig att de driver där fram.

men om du har 15 000 att röra dig med tycker jag du ska kolla efter en golf 2 gti

STS (Seville Touring Sedan 2005- framåt) som kom 2005 är bakhjulsdriven. Däremot så är föregångaren SeVille (1980-04) framhjulsdriven.

Ska man vara petig så är det så att namnet Seville Touring Sedan användes på 90 talarna även om de inte är riktigt rätt wink Namnet SeVille dumpades 2005 helt och ersattes till det kortare STS även om det står för samma sak.

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo
SportPilot Ubåtsingenjör
1 februari 2011 · 7 232 Inlägg

aha då lärde man sig något nytt idag med smile

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Olja
1 februari 2011 · 189 Inlägg

andino skrev:

Dieselsmurfen skrev:

Olja skrev:

haha så de tycker du? big_smile då får du allt komma en bra anledning till varför ja ska köpa mig en Fikus tongue

Ahahahaaaa! Fikus! Så jävla sant! Haha!

Nu ska vi inte va sånna tongue
bra pris halva pris! big_smile

haha va ska du ha för den då? tongue

Volvo 144 (1970)
Volvo V70N "Slitosläng" (2004)
Kotten_Nydahl
1 februari 2011 · 60 Inlägg

Ja tycker du ska ha dig en granada hgv 79-82 riktigt roliga busvagnar

Roadkill cafè - You kill it, we grill it!
Olja
1 februari 2011 · 189 Inlägg

CHEEVA skrev:

Olja skrev:
CHEEVA: ja har kikat runt en del på dom men de är inte riktigt så de faller mig i smaken:P

Kanske en golf 3a då ? blir nog svårare att hitta en fräsch gti men kanske inte nödvändigt med en sån...

Annars honda civic ? men samma där svårt att hitta en vti till den summan men men, gå ju få en civic ganska snygg bara köra hårt på jdm stuket smile

hehe de är bara de att ja är mer sugen på RWD wink men civic går ju rätt bra har ja hört o rätt så snygga

Volvo V70N "Slitosläng" (2004)
Volvo 144 (1970)
Olja
1 februari 2011 · 189 Inlägg

Absoluterebel skrev:
Ja tycker du ska ha dig en granada hgv 79-82 riktigt roliga busvagnar

äntligen någon som tycker till om granada! big_smile är de någon större skillnad på att köra hgv:en jämfört me sedan då? smile

Volvo 144 (1970)
Volvo V70N "Slitosläng" (2004)
Kotten_Nydahl
1 februari 2011 · 60 Inlägg

ne inte mycket skillnad tror kombi är ett par cm längre, i övrigt så är det en rolig o frän bil. hittar du en 2.0 på ca 100hk så duger det kanon med lite sänkning till att både åka å småhänga o burna med pga att de är så in i helvete lätta i baken. jag tycker de är en jäkla kul bil!

Roadkill cafè - You kill it, we grill it!
SportPilot Ubåtsingenjör
1 februari 2011 · 7 232 Inlägg

Olja skrev:

Absoluterebel skrev:
Ja tycker du ska ha dig en granada hgv 79-82 riktigt roliga busvagnar

äntligen någon som tycker till om granada! big_smile är de någon större skillnad på att köra hgv:en jämfört me sedan då? smile

ser att du inte vill ha volvo hmm ford är inget ja har haft själv men för polare har det endast strulat, men de är goa när de väl funkar tongue

men en 940 ltt, där har du en riktigt stabil bruks bil med bra trimpotential (200 hk för inga pengar alls) och raggarspinn

Senast redigerat av CHEEVA (2 februari 2011)

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Olja
1 februari 2011 · 189 Inlägg

Absoluterebel skrev:
ne inte mycket skillnad tror kombi är ett par cm längre, i övrigt så är det en rolig o frän bil. hittar du en 2.0 på ca 100hk så duger det kanon med lite sänkning till att både åka å småhänga o burna med pga att de är så in i helvete lätta i baken. jag tycker de är en jäkla kul bil!

okej för är ju erbjuden att köpa tillbaka min gamla granada dock lite mer jobb på den nu, men de är en sedan 2.0 smile märkte att den va fruktansvärt lätt att sladda med! så rolig bil det är de utan tvekan! big_smile

Volvo V70N "Slitosläng" (2004)
Volvo 144 (1970)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang