3875
Sök

Startproblem ford scorpio

2 Inlägg
29 januari 2011
Trådstartare
Har en ford scorpio ghia 2.9l V6, det är en 96a som gått runt 24 tusen mil nu..

Har problem med att starta bilen när det är mellan 0 till 5 grader varmt ute.
startar lätt när det är 25 minus.. har inte motorvärmare.
först trodde jag att det var batteriet som går på sista visan men den startar inte med startladdaren på heller fast batteriet också visar full kräm.
Så antar att det måste vara fukt nånstans..  har öppnar säkringsboxen och det såg rent torrt ut för blotta ögat. Finns heller inga andra elfel.
Tändstiften borde nog bytas snart, men jag har en känsla av att det inte orsakar det här problemet.

Har lite begränsat på banken så kan inte bara byta allt på chans.. så tänkte ifall höra här ifall nån haft liknande problem. Och felet har funnits där sen jag köpte den..
Trött på att inte komma iväg på mornarna så fort det blir lite tö!

172 Inlägg
29 januari 2011
Mitt tips är att sälja den i minusgrader och köpa dig något vettigare. Jag har fått för mig att ford alltid har haft problem med allt vad ström heter ... Det är nog som du säger nåt som inte vill vara med när det blir lite fuktigt... Du kan ju utesluta batteri å laddning med tanke på att du får igång han i minusgrader som du säger. Lycka till.

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
29 januari 2011
Som du säger är det säkerligen fukt i något. Vatten i soppan kanske? Fukt i fördelaren? det är väl bara försöka torka bilen ordentligt?

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

2 Inlägg
30 januari 2011
Trådstartare
Jo du har väl en poäng där volvojohan, men förutom det här har det vart en riktigt bra bil har haft den några år och cirka 5000 mil o inte haft några problem förutom det här.

När det gäller fukten så verkar det tyvärr hjälpa dåligt att torka ur den. Han jag köpte den av hade den alltid i varmgarage o så fort jag började ha den ute så fanns ju det här problemet så måste vara nånstans där fukten lätt återkommer..
Och när man funderar på saken är det ju konstigt att den går bra när det spöregnar o är 30 grader varmt på sommaren.. måste ju vara bra mycket fuktigare i luften då..

Sök