Saab 900 2.0t -95 felkod/trasig klimat?

rehborG Driftmeister
31 januari 2011 · 218 Inlägg

Hejhej. har problem med mitt klimat i min saab 900ng 2.0t -95.
när jag sätter på klimatet så går fläkten på lägsta hur jag än gör.
Har fått upp felkoden P0135 = 02 Sensor Heater circuit Malfunction ( Bank 1 Sensor 1 ) har läst runt och använt sök funktionen och fått lite tankar om att det kan vara kupe sensorn, kan det vara rätt? och om det är den någon som kan ge mig en förklaring på vart den sitter?
Tacksam för svar Mvh / rehborg

Senast redigerat av rehborG (31 januari 2011)

Effekten vår, som i blocket äro. Helgat varde ditt laddtryck . Tillkomme mitt fordon. Ske din hastighet såsom på vägen, så ock på strippen. Vårt dagliga mek giv oss idag,och förlåt oss våra böter, såsom ock vi förlåta dem som oss snabbare äro, och inled oss icke i fartkontroller utan fräls oss ifrån laser. Ty vridet är ditt och kraftutvecklingen och hastigheten.
Amen!
_DamnIt R1 driver!
31 januari 2011 · 5 128 Inlägg

Det låter som att det är tempsensorn inne i bilen. Kolla nere vid knapparna till rövgrillen, så ska du se att där är en "knapp" som är ett litet galler, det är sensorn!

rehborG Driftmeister
31 januari 2011 · 218 Inlägg

_DamnIt skrev:
Det låter som att det är tempsensorn inne i bilen. Kolla nere vid knapparna till rövgrillen, så ska du se att där är en "knapp" som är ett litet galler, det är sensorn!

okej ska kolla det, är det bara att rengöra fläkten o sensorn försiktigt eller ska man köpa en helt ny?

Effekten vår, som i blocket äro. Helgat varde ditt laddtryck . Tillkomme mitt fordon. Ske din hastighet såsom på vägen, så ock på strippen. Vårt dagliga mek giv oss idag,och förlåt oss våra böter, såsom ock vi förlåta dem som oss snabbare äro, och inled oss icke i fartkontroller utan fräls oss ifrån laser. Ty vridet är ditt och kraftutvecklingen och hastigheten.
Amen!
rehborG Driftmeister
31 januari 2011 · 218 Inlägg

Fläkten är rengjord och sensorn.
Dock så märks det nästan ingen skillnad, och något som jag märkte var nu att när man ska ändra temperaturen så ligger temperaturen mellan LOW - 58 grader - 82 grader och sedan high temperaturen ska väl ligga low 14 - 28 high om jag inte minns fel? kan det vara själv klimat anläggningen som gått i pension?

Effekten vår, som i blocket äro. Helgat varde ditt laddtryck . Tillkomme mitt fordon. Ske din hastighet såsom på vägen, så ock på strippen. Vårt dagliga mek giv oss idag,och förlåt oss våra böter, såsom ock vi förlåta dem som oss snabbare äro, och inled oss icke i fartkontroller utan fräls oss ifrån laser. Ty vridet är ditt och kraftutvecklingen och hastigheten.
Amen!
Stukad
31 januari 2011 · 41 Inlägg

Har du provat fläktmotståndet så det inte är det som ballat ur för dig då?
Annars kan det ju alltid vara själva panelen. Prova motstånd om du kan låna från någon bara för att testa. Har ett liggande ja men bor ju en bit ifrån tyvärr. kan hända att har en panel oxå ifall att.

MVH

Audi A4 TSQ (2004)
rehborG Driftmeister
31 januari 2011 · 218 Inlägg

Stukad skrev:
Har du provat fläktmotståndet så det inte är det som ballat ur för dig då?
Annars kan det ju alltid vara själva panelen. Prova motstånd om du kan låna från någon bara för att testa. Har ett liggande ja men bor ju en bit ifrån tyvärr. kan hända att har en panel oxå ifall att.

MVH

ska se om jag får tag på ett sådant! skulle det vara anläggningen kan jag gärna ta en tur neråt ifall du inte är allt för dyr! smile

Effekten vår, som i blocket äro. Helgat varde ditt laddtryck . Tillkomme mitt fordon. Ske din hastighet såsom på vägen, så ock på strippen. Vårt dagliga mek giv oss idag,och förlåt oss våra böter, såsom ock vi förlåta dem som oss snabbare äro, och inled oss icke i fartkontroller utan fräls oss ifrån laser. Ty vridet är ditt och kraftutvecklingen och hastigheten.
Amen!
Stukad
1 februari 2011 · 41 Inlägg

rehborG skrev:

Stukad skrev:
Har du provat fläktmotståndet så det inte är det som ballat ur för dig då?
Annars kan det ju alltid vara själva panelen. Prova motstånd om du kan låna från någon bara för att testa. Har ett liggande ja men bor ju en bit ifrån tyvärr. kan hända att har en panel oxå ifall att.

MVH

ska se om jag får tag på ett sådant! skulle det vara anläggningen kan jag gärna ta en tur neråt ifall du inte är allt för dyr! smile

Ja du behöver du något så har ja en hel 900 stående utan motor och låda xD

MVH

Audi A4 TSQ (2004)
JayZZOn
1 februari 2011 · 1 Inlägg

Passar väl på att lägger till att vi märkte att tempen nu var inställd på fahrenheit, Dock vet jag inte om det hjälper så mycket men kan ju alltid vara något:rolleyes:

rehborG Driftmeister
1 februari 2011 · 218 Inlägg

ja som jayzzon skrev, så har anläggningen ställt om sig till fahrenheit istället för celcius, nån aning om hur man ändrar tillbaka?? smile

Effekten vår, som i blocket äro. Helgat varde ditt laddtryck . Tillkomme mitt fordon. Ske din hastighet såsom på vägen, så ock på strippen. Vårt dagliga mek giv oss idag,och förlåt oss våra böter, såsom ock vi förlåta dem som oss snabbare äro, och inled oss icke i fartkontroller utan fräls oss ifrån laser. Ty vridet är ditt och kraftutvecklingen och hastigheten.
Amen!
SgtCrilly Hemmainstruktör
2 februari 2011 · 641 Inlägg

rehborG skrev:
Har fått upp felkoden P0135 = 02 Sensor Heater circuit Malfunction ( Bank 1 Sensor 1 ) har läst runt och använt sök funktionen och fått lite tankar om att det kan vara kupe sensorn, kan det vara rätt?

Den felkoden satt nog i motorstyrdonet och är på Förvärmning till främre syresensor/lambdasond.
Så har nog inget med problemet att göra.
Troligen fläktmotståndet eller själva reglerpanelen som sagt upp sig.

"Lita aldrig på en smal kock eller ren mekaniker!"
Clubberns projekttråd
Mini Cooper S (R53) "MC42" (2006)
rehborG Driftmeister
2 februari 2011 · 218 Inlägg

Pukadjuret skrev:

rehborG skrev:
Har fått upp felkoden P0135 = 02 Sensor Heater circuit Malfunction ( Bank 1 Sensor 1 ) har läst runt och använt sök funktionen och fått lite tankar om att det kan vara kupe sensorn, kan det vara rätt?

Den felkoden satt nog i motorstyrdonet och är på Förvärmning till främre syresensor/lambdasond.
Så har nog inget med problemet att göra.
Troligen fläktmotståndet eller själva reglerpanelen som sagt upp sig.

var in och släckte airbag lampan & då kolla dem felkoden & det var uppvärmning till lambdan tydligen?
ska ta o försöka fåtag i ett nytt fläktmotstånd idag, du har ingen aning om hur man får tillbaka till celcius från fahrenheit?? smile

Effekten vår, som i blocket äro. Helgat varde ditt laddtryck . Tillkomme mitt fordon. Ske din hastighet såsom på vägen, så ock på strippen. Vårt dagliga mek giv oss idag,och förlåt oss våra böter, såsom ock vi förlåta dem som oss snabbare äro, och inled oss icke i fartkontroller utan fräls oss ifrån laser. Ty vridet är ditt och kraftutvecklingen och hastigheten.
Amen!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang