Originalkoppling volvo 940 uppställt ladd

denton
1 februari 2011 · 214 Inlägg

Tjena! big_smile

(940 Turbo)
Undrar bara om jag kan ladda ca 0,9 med originalkoppling eller om jag MÅSTE byta till en hårdare tryckplatta? tongue Jag förstår ju självklart att en annan tryckplatta är att föredra men har inte riktigt pengar till det nu tyvärr...

Någon med erfarenhet får gärna svara smile

TooS Hjultomte
1 februari 2011 · 1 500 Inlägg

Jag kör på 0.9 i ladd på min o där e inga problem. smile Kör inte o kicka koppling som faaaan så kommer den nog hålla en stund. tongue

Min bil går inte för sakta. Bara inte snabbt nog!!!
denton
1 februari 2011 · 214 Inlägg

TooS skrev:
Jag kör på 0.9 i ladd på min o där e inga problem. smile Kör inte o kicka koppling som faaaan så kommer den nog hålla en stund. tongue

Kanon smile tack för ditt snabba svar big_smile

H3dlund Med lem
1 februari 2011 · 1 127 Inlägg

Beror ju på hur man kör, jag körde slut på en ny lamell över en sommar, satt även ny tryckplatta på. ca 500 mil blev det.

170-180hk typ. tongue Kör du som folk håller de, vill man ha kul håller de inte i längden.

denton
3 februari 2011 · 214 Inlägg

H3dlund skrev:
Beror ju på hur man kör, jag körde slut på en ny lamell över en sommar, satt även ny tryckplatta på. ca 500 mil blev det.

170-180hk typ. tongue Kör du som folk håller de, vill man ha kul håller de inte i längden.

okej tongue men tycker du att jag ska satsa på en ny 712tryckplatta istället för en ny original? jag har tänkt chipa bilen och öka laddet till 0,8-0,9 och pilla ner en vx3kam. Menar bara att de e lite skillnad i pris sad  Övningskör ju fortfarande men i augusti så har man ju kortet förhoppningsvis smile Du hade alltså original på din? tongue

puffenracing
25 februari 2011 · 6 Inlägg

jag körde med orginal i min och de slira rätt bra men jag laddar ju 1,2 så är ju lite mer än vad du tänkt dig men att byta till hårdare är nog att föredra smile

Jonasarvidsson Maniac
25 februari 2011 · 536 Inlägg

Min bil hade gått 15200 när jag köpte den, jag körde den ca 1000 mil sen behövde jag byta koppling.. Får man i 2an lite för fort när du svänger tex (om du startar från stillastående) så börjar den slira.. Köp 712 tryckplattan och en orginal lamell, det räcker:) glöm inte byta urtrampningslager heller såklart. Det gör stor skillnad.. ingen tendens till att slira alls.. sen går det dock uppåt 5000 nåt..

Kolla med Kgtrimning dom har vad du behöver smile Men ett tips, byt itne förrän den andra är slut smile


Mvh

denton
25 februari 2011 · 214 Inlägg

tack för svar smile får bli nya grejer big_smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang