4716
Sök

kom med tips tack! Volvo 740 GLE (b230e) dör av efter nedförsbackar och i skarpa kurvor ( värre med mindre bensin)

606 Inlägg
2 februari 2011
Trådstartare
som rubriken lyder! volvo 740 GLE 85a den dör av efter körning i nedförsbacke och i skarpa kurvur... spelar ingen roll om jag drar in kopplingen och rullar eller motorbromsar så blir det samma skit... och ju mindre bensin jag har ju värre blir det...Bensin pumpen skriker ganska bra speciellt i nedförslut... nån som kan tipsa vad de kan vara ? kan de ha med tank pumpen å göra? eller nån backventil ?-
Senast redigerat av jottosson (2 februari 2011)

Kan det lagas ska det lagas! :)

248 Inlägg
2 februari 2011
kan vara tankpumpen som gett upp... Men jag tror mer på att bränsleröret på tankarmaturen har rostat sönder, ett vanligt fel smile

606 Inlägg
2 februari 2011
Trådstartare
lyssnar jag i tankhålet så hörs ett surrande nerifrån tanken :p alltså röret som går från armaturen till huvud pumpen ?

606 Inlägg
2 februari 2011
Trådstartare
kom med massvis med förslag eller enkla lösningar vore toppen smile tack i förhand!

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
2 februari 2011
tankpumpen dålig, täppt filter, läckage på slang/rör på tankarmaturen, bara plocka ur och se efter.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

606 Inlägg
2 februari 2011
Trådstartare
filtret under huven är bytt så isåfall äre tank filtret som e täpt tongue ska kolla det andra i helgen smile tack för tipsen

Överladdad!
530 Inlägg
2 februari 2011
NITROUS skrev:
tankpumpen dålig, täppt filter, läckage på slang/rör på tankarmaturen, bara plocka ur och se efter.

Även slangen mellan tankpumpen och armaturen brukar vara vanligt på 84-86orna då går dom med halv tank typ men sen blir de svår kört..

Hellre en mekaniker i köket än en kock i garaget :)

606 Inlägg
2 februari 2011
Trådstartare
har hört det med burnot har dock bara tillgång till garage på helgerna och känn inte för att stå ute och riva upp tanken smile men det ska kollas för det låter som det problemet jag har för det blir värre när jag få lite soppa.. har dock inte haft över halvtank men med ca 20-30 liter i så blir det bra mycke bättre

Sök