Hej, jag är relativt nybliven ägare till en Skoda Fabia RS 1.9 TDI -05 och detta är min första dieselbil.
Jag har nu fått problem med bilen och motorlampa tänds så fort bilen får laddtryck och felsökning pågår nu…
Det som händer är att direkt när bilen får laddtryck, så skenar laddtrycket till max (~2,3 bar) och bilen går in i nödläge, så laddtrycksregleringen verkar UR funktion.
+
Lufttempgivaren (kombinerad med MAP-sensor efter IC) sätter max värde
+
Motorlampa + ESP Antispinn tänds.

Lufttemp/MAPgivaren är utbytt till ny och är även testad fram och tillbaka med den gamla.
Kablage har testats, slangar är synade.
En ny LMM är testad utan påverkan som resultat

Det sitter även en KCR-box (uppställd till steg 9) + Forge Dumpventil kit, som är testat med och utan med samma resultat.
Allt detta är monterat 2006 och har fungerat väl förutom ett turbohaveri 2010.
En Forge FMIC (kit) sitter på bilen.
Vad är det som kan vara fel?
Vad är det som kan göra som sätter laddtrycksregleringen ur funktion så att laddtrycket skenar till max?