Imma + luktar glykol BMW 535i -92

740_GLT
3 februari 2011 · 103 Inlägg

Hejsan, har köpt en 92ans bmw 535i som immar igen plus att det luktar glykol inne i kupén. Det försvinner inte kylarvätska så att det märks direkt, men antar att det inte behövs mycket för att det ska imma igen. Undrar om det är någon som haft samma problem och eller vet vad felet är. jag har hört talas om att cellpaketet och eller anslutningarna till det ska kunna börja läcka? tacksam för svar

Grabber Dagdrömmare
3 februari 2011 · 2 836 Inlägg

Det är nog som du skriver - cell/värmepaket med anslutningar.
Kolla bara vatten o oljan i motorn - dom motorer kan ha tendens att läcka både vatten o oljan på alla möjliga sätt på sista burken.

BMW 318dT "Blöjexpressen" (2011)
DJ_Philip
3 februari 2011 · 129 Inlägg

pricis det är symptomen för läckande värmecell i värmepaketet

mvh

740_GLT
4 februari 2011 · 103 Inlägg

Okej tack för svar smile

tekniknissen-
4 februari 2011 · 252 Inlägg

Koll så där inte är slanarna till värmepaketet . och som åvan! hittar du inte något som är direkt skadar så kan du använda något som heter B,A,R,S leak som du kan handla på Autoexperten det är inte någon kylarcement men funkar som sådant. alla nya bila använder samma typ av medel när dom levereras från fabrik. Har använt detta i flera år och har allrtig haft några bekymmer med vatten pumpar eller det har slaggat i kanaler eller block. Har även använt det när jag monterat cometic packning på 7m motorer som läcker ut vatten från utsidan av topp packningen. Det tätar små läckor permanänt. Prova det skadar inte.

Zak Proud Member of Kööken Racing!
5 februari 2011 · 1 056 Inlägg

Anslutningarna sitter upp till höger vid gaspedalen. Kolla där

Behöver du nått specialtillverkat? Ask me!
Proud member of kööken Racing
Bmw E30 Supercharged "Hellsifür - Mean but clean!" http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=116196
Projekt jag är delaktig i: Bmw M3 E30 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=167936
BMW E30 kompressor "Hellsifur - Clean but mean" (1985)
BMW Z3 Coupé "Lillebror" (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang