4165
Sök

Volvo 745 årsm 1990 Tändstiften är torra men det är gnista på dom??

12 Inlägg
5 februari 2011
Trådstartare
Hej , har en fråga,
Bilen startar inte så bytte stiften , Men nu när jag har bytt dom så startar den fortfarande inte och stiften är torra jag undrar om någon har en idé om varför den inte startar o vad ska kan ha gått sönder? , soppapumpen? , Väldigt tacksam för den hjälp jag får! smile

Och en till fråga , varvräknaren funkar inte o det är glapp i Hastighetsmätaren , hur fixar jag dessa har suttit flera gånger o kolla kablar till instrument panelen någon som har en idé? big_smile

Tack på förhand! big_smile

Det är en Volvo 745 årsm 1990 med B230A motor (Förknasare!)

85 Inlägg
5 februari 2011
Kolla om ngn polare har en tändmodul att låna ut. Kolla bränslerelät, tändkabeln från spolen

Eltekniker med sju ungar....dvs = påtvingad gör det själv. Har en Volvo 740-88-230e, och en Caravelle Syncro m, diff.....alltså borde ölska att skruva....:-)

415 Inlägg
5 februari 2011
Är stiften torra är det garanterat något fel på bränslesystemet. kommer det något bränsle till förgasaren, om inte sug lite på slangen så det kommer fram och sätt tillbaka slangen. Har du satt ihop allt rätt med soppaslang från tanken? b230a hör ju inte hemma däri tongue

, ___
/ _ _ _\_
⌠¯¯¯¯¯' [☼===☼]
`()_);-;()_)--o--)_)

12 Inlägg
5 februari 2011
Trådstartare
Det satt ju en b230f i bilen innan men den byttes , och nej det kommer inte fram någon soppa till förgasaren så förmodar att soppa pumpen fram har gett sig?? , ska tästa o suga på slangen imorgon men det kommer ingen soppa när du försöker starta bilen! Tack! big_smile

12 Inlägg
5 februari 2011
Trådstartare
Ingen som har en idé om varför inte varvräknar och det funkar??? hmm/

362 Inlägg
5 februari 2011
en fråga, varför lägger man i en A-motor?
kolla bränslepumpsrelät som sitter innanför askkoppen.
klickar det inte i det när du vrider av å på tändningen så byt å prova sen igen

Med ett hyffsat järnrör kan man slå världen med häpnad!

12 Inlägg
5 februari 2011
Trådstartare
Okej, Jadu fråga inte mig VARFÖR man sätter i en a motor F motorn skärde och sen så plocka dom i en A motor och har ingen aning om varför.. , Ska kolla det dära  med askkoppen har ju byggt om till a-traktor men borde ju vara där vid mittenfacket då.

362 Inlägg
5 februari 2011
Sundin1 skrev:
Okej, Jadu fråga inte mig VARFÖR man sätter i en a motor F motorn skärde och sen så plocka dom i en A motor och har ingen aning om varför.. , Ska kolla det dära  med askkoppen har ju byggt om till a-traktor men borde ju vara där vid mittenfacket då.

japp. innanför askkoppen sitter ett ganska stort vitt relä. prova å byt det får du se, dom brukar bli kass i lödningarna.

12 Inlägg
5 februari 2011
Trådstartare
Okej tack du har ingen aning om detta med hastighetsmätaren o varvräknaren vart är den inkopplad?? ,

362 Inlägg
5 februari 2011
antingen så är det taskig kontakt till mätarhuset eller så är givaren på axeln kass. det brukar va vanligt fel

12 Inlägg
6 februari 2011
Trådstartare
Okej vart på axeln sitter givaren? , förmodar att det är bakaxeln? o varvräknaren är den inte inkopplad till motorn? eller vart går den från instrumentpanelen?

362 Inlägg
6 februari 2011
japp, bakaxeln. slång dig under å kolla på klumpen så ser du en kontakt mer två(tror jag att det är) kablar till. den kan va dålig. ärjad eller lösa kablar. varvräknaren har jag dålig koll på men skulle kunna va nåt knepgt pga motorn är bytt

12 Inlägg
6 februari 2011
Trådstartare
Okej tack för hjälpsamma svar , btw när jag tog dän slangen till förknasaren idag o starta bilen så komm de ingen soppa o har 22 liter i tanken så borde vara pumpen ir relät! tack!

85 Inlägg
6 februari 2011
Du kan ha fel på backventilen som sitter vid bensinfiltret under bilen. Tips för att kolla är att provstarta först, lossa sedan anslutningen Den största längst bak på filtret som går bakåt i bilens riktning, om ventilen är hel så kommer det att pysa till när trycket framför ventilen försvinner.

Eltekniker med sju ungar....dvs = påtvingad gör det själv. Har en Volvo 740-88-230e, och en Caravelle Syncro m, diff.....alltså borde ölska att skruva....:-)

12 Inlägg
6 februari 2011
Trådstartare
Fick igång bilen idaG! big_smile , sög på soppa slangen till förgasaren o sen så satt jag i ett nytt batteri för det andra var väldigt dåligt o han starta på ängång då!! big_smile tack för hjälpen!! smile))

415 Inlägg
7 februari 2011
Sundin1 skrev:
Fick igång bilen idaG! big_smile , sög på soppa slangen till förgasaren o sen så satt jag i ett nytt batteri för det andra var väldigt dåligt o han starta på ängång då!! big_smile tack för hjälpen!! smile))

Skönt att höra smile

, ___
/ _ _ _\_
⌠¯¯¯¯¯' [☼===☼]
`()_);-;()_)--o--)_)

Sök