Angående: Stående Iskörningsträff på Ekerö varje söndag kl. 12.00

daniel_audi92
6 februari 2011 · 186 Inlägg

Tänkte så att vi kör en stående vinterträff på isen varje söndag ute på ekerö då det är hyffsat öppen plats och vi vet att isen håller däromkring efter att vi har samlat ihop lite folk och kört två söndagar i rad nu. smile

Platsen där vi kör ligger en bit ut på Ekerö(Nyckelby) på sjön långtarmen och vägen där vi kör ner heter Kärsgatan (underlättar för dom som inte vet vart isen där vi kör ligger och använder gps för att hitta dit). Självklart finns det andra ställen där man också kan köra ner på isen men eftersom vi håller till där vid kärsgatan så blir det enklast om ni åker vägen dit direkt så blir det lättare och hitta. Isen har dom senaste dagarna varit mellan 30-40 cm och håller utan problem för en vanlig personbil. Ta gärna med korv och grilla så slipper man åka till närmaste grill och käka.

Snälla se till så att ni tar hand om erat skräp och INTE slänger det på isen, tror inte att det är många runt omkring som uppskattar det och i värsta fall kanske dom tillochmed bommar igen nerfarten till isen. Från och med nu kommer vi att ta med sopsäckar så ni kan slänga erat skräp i dessa i fortsättningen.

Utifall att banan behöver plogas (om det har snöat en del) så är det bra om alla som ska köra är beredda att slänga ut 50-100 spänn var, bonden ska ha mycket creds för att han ställde upp och plogade våran bana!

Karta
http://img35.imageshack.us/img35/8967/kartabt.jpg

Bilder
13/2
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 3#p2622753

20/2
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 2#p2634832

27/2
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 5#p2646465

6/3
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=207273


Var: På sjön Långtarmen (Åk ner vid Kärsgatan, Nyckelby)

När: Varje Söndag kl 12.00

Senast redigerat av daniel_audi92 (7 mars 2011)

matte_dj
6 februari 2011 · 258 Inlägg

Låter rikigt nice!!!  kommer garanterat!! big_smile

Ford Sierra 2,9i V6 XR 4x4 "Gratis bilen" (1990)
Wirree
6 februari 2011 · 96 Inlägg

Grymt trevliga söndagar, det ska vi fortsätta med! big_smile

Cupra_
6 februari 2011 ·

Var ni ute och harvade idag? Tyckte jag hörde nå oljud tongue

daniel_audi92
6 februari 2011 · 186 Inlägg

Wirree skrev:
Grymt trevliga söndagar, det ska vi fortsätta med! big_smile

Ja det håller jag med om! big_smile Tänkte att vi kan göra en liten bana till nästa gång som är bättre lämpad för oss med fram- och bakhjulsdrift och sedan köra på tid på? Den andra banan var ju näst intill omöjlig och köra på om man inte hade isdäck och fyrhjulsdrift. neutral

Deception skrev:
Var ni ute och harvade idag? Tyckte jag hörde nå oljud tongue

Japp det var vi big_smile Kom gärna ut och kör med oss nästa gång, ju fler desto roligare smile

Senast redigerat av daniel_audi92 (7 februari 2011)

Tapper
7 februari 2011 · 16 Inlägg

Hur pass bra pistad är isen? Går det att köra en hyffsat låg/hård bil utan att slå sönder allt?

//Tapper

daniel_audi92
7 februari 2011 · 186 Inlägg

Tapper skrev:
Hur pass bra pistad är isen? Går det att köra en hyffsat låg/hård bil utan att slå sönder allt?

//Tapper

Isen går utan problem att köra på om man inte har 3 cm markfrigång på bilen tongue Största problemet är nog när man ska köra ut på isen för då kan underredet ta i, om man har en sänkt bil, då vi inte har(orkat) skotta bort snön så bra men det går ju och komma ut på isen iallafall smile

Senast redigerat av daniel_audi92 (7 februari 2011)

Tapper
7 februari 2011 · 16 Inlägg

Jag har nog 5cm till hasplåten så det ska väll gå bra da!

Annars kan man köra ner vid närlunda eller stenhammra badet och ta sjövägen dit smile

//Tapper

Cupra_
7 februari 2011 ·

Vid stenhamrabadet kommer man väl inte in, är ju nå staket där?

Senast redigerat av Deception (7 februari 2011)

daniel_audi92
7 februari 2011 · 186 Inlägg

Tapper skrev:
Jag har nog 5cm till hasplåten så det ska väll gå bra da!

Annars kan man köra ner vid närlunda eller stenhammra badet och ta sjövägen dit smile

//Tapper

Haha de funkar nog big_smile Ja det kan man också göra smile

Deception skrev:
Vid stenhamrabadet kommer man väl inte in, är ju nå staket där?

Jo det finns en liten öppning där som man precis kommer igenom men det är en liten snövall där så har man en låg bil så tar det i under smile

deltapim
7 februari 2011 · 51 Inlägg

daniel_audi92 skrev:

Tapper skrev:
Jag har nog 5cm till hasplåten så det ska väll gå bra da!

Annars kan man köra ner vid närlunda eller stenhammra badet och ta sjövägen dit smile

//Tapper

Haha de funkar nog big_smile Ja det kan man också göra smile

Deception skrev:
Vid stenhamrabadet kommer man väl inte in, är ju nå staket där?

Jo det finns en liten öppning där som man precis kommer igenom men det är en liten snövall där så har man en låg bil så tar det i under smile

Eller så tar man lite extra fart bara? big_smile
De är ju bara snöwink

Kommer för övrigt!big_smile

Senast redigerat av deltapim (11 februari 2011)

676hk på driven är bättre än 1000hk på forumet!
"JÄVLAR VILKET ÖS !!! När du peta i 4an trodde ja helt ärligt att vi skulle lyfta !! Quote Adde @ 220km/h" "ingen kommer ihåg en fegis!"
Mitsubishi Evolution III "Brukis" (1995)
BMW 327i "Laddturken 1.0 Smälld" (1984)
daniel_audi92
7 februari 2011 · 186 Inlägg

deltapim skrev:

daniel_audi92 skrev:

Tapper skrev:
Jag har nog 5cm till hasplåten så det ska väll gå bra da!

Annars kan man köra ner vid närlunda eller stenhammra badet och ta sjövägen dit smile

//Tapper

Haha de funkar nog big_smile Ja det kan man också göra smile

Deception skrev:
Vid stenhamrabadet kommer man väl inte in, är ju nå staket där?

Jo det finns en liten öppning där som man precis kommer igenom men det är en liten snövall där så har man en låg bil så tar det i under smile

Eller så tar man lite extra fart bara? big_smile
De är ju bara snöwink

Haha ja det är bara gasa på och hoppas att man kommer ut på isen big_smile

Cupra_
7 februari 2011 ·

Annars sitter man i stenmuren bredvid wink

daniel_audi92
8 februari 2011 · 186 Inlägg

Deception skrev:
Annars sitter man i stenmuren bredvid wink

Haha ja det är möjligt tongue

Ett tips! Åk helst inte ner vid tranholmen, där dom har plogat en bana för skridskoåkare, för folk blir galna då wink

Edit: Nu har vi vart ute på isen och gjort en liten bana smile den fungerar utmärkt för både fram- och bakhjulsdrift tongue

Senast redigerat av daniel_audi92 (8 februari 2011)

Ravall
8 februari 2011 · 51 Inlägg

Hur ser det ut inför söndagen?? Blir det några bilar??  Finns det möjlighet att kunna fota några bilar som åker på banan eller måste folk hålla sig på avstånd ??

Eddy Galen, inte dum.
9 februari 2011 · 1 324 Inlägg

Jag skulle tänka mig att komma denna söndag så kan ni få höra på min vackra slirande kilrem big_smile

Blir det något denna vecka?

Senast redigerat av eddhedd (9 februari 2011)

matte_dj
9 februari 2011 · 258 Inlägg

vi blir mins 10 smile så kom å fota big_smile

Ford Sierra 2,9i V6 XR 4x4 "Gratis bilen" (1990)
daniel_audi92
9 februari 2011 · 186 Inlägg

Ravall skrev:
Hur ser det ut inför söndagen?? Blir det några bilar??  Finns det möjlighet att kunna fota några bilar som åker på banan eller måste folk hålla sig på avstånd ??

Vi har varit omkring 10-15 bilar båda gångerna så vi hoppas på fler nu på söndag smile Ja det är möjligt, vi gjorde den igår och provkörde lite snabbt bara men det går nog och stå rätt så nära(5-10 meter) om den som kör inte har allt för hög fart och tappar kontrollen tongue

eddhedd skrev:
Jag skulle tänka mig att komma denna söndag så kan ni få höra på min vackra slirande kilrem big_smile

Blir det något denna vecka?

Härligt! Det låter lockande haha smile Japp självklart blire det big_smile

replaya
9 februari 2011 · 55 Inlägg

kanske dyker förbi på söndag ;P

Senast redigerat av replaya (9 februari 2011)

daniel_audi92
9 februari 2011 · 186 Inlägg

Det ser ut som att det ska bli kallt resten av veckan nu så det är en fördel! smile 5 minus på söndag också.

replaya skrev:
kanske dyker förbi på söndag ;P

Låter bra! smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang