Tänk på att vi vill ha 100kr från alla bilar för plogningen, även för dem som kommer sent! Pga att det inte ska vara några som betalar och några kör gratis!
Tänk på att vi vill ha 100kr från alla bilar för plogningen, även för dem som kommer sent! Pga att det inte ska vara några som betalar och några kör gratis!
Om det inte funkar bra denna gång så får vi helt enkelt sätta "inträde"
Vi kör en simpel grej som vi kört tidigare, man har en liten lista och kryssar av nummerskyltarna på bilarna som finns på is helt enkelt.
Vi kör en simpel grej som vi kört tidigare, man har en liten lista och kryssar av nummerskyltarna på bilarna som finns på is helt enkelt.
Jag har en känsla av att det kan uppstå konflikter angående betalning och körning på isen eftersom ingen kan "äga" den. Däremot har jag ingenting emot att betala bonden för att ploga
Vem tar hand om pengarna och ser till att bonden får dom?
Jag, Gurkiz och Danne.
Det är inte "äganderätt" av isen vi betalar för, utan tjänsten att få den plogad. Att då gemensamt dela på kostnaden (då vi delar bana) är för mig ingenting konstigt.
Jag, Gurkiz och Danne.
Det är inte "äganderätt" av isen vi betalar för, utan tjänsten att få den plogad. Att då gemensamt dela på kostnaden (då vi delar bana) är för mig ingenting konstigt.
Förhoppningsvis är det ingen som tycker att det är konstigt. Ingen vill väl jobba gratis? Även om banan ser bra ut och bonden inte plogar nå mer denna helgen så tycker jag att han förtjänar pengar för förra helgen.
Jag, Gurkiz och Danne.
Instämme. Borde ändras i tråden så att de inte blir några frågetäcken för nykomlingar som inte läst något om betalning. För mig är de Inge problem