3716
Sök

Angående: Stående Iskörningsträff på Ekerö varje söndag kl. 12.00

43 Inlägg
20 februari 2011
Lange skrev:
fredriklov18 skrev:
Här kommer ytterligare ett gäng med bilder http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … album=5418  Enjoy!smile

http://img220.imageshack.us/img220/5320/garpen.gif

wink

Haha:D Nu blev det film istället!

Audifrälst
23 Inlägg
58 Inlägg
20 februari 2011
Slängde ihop en liten film med lite klipp tagna under dagen, Hoppas det smakar ! tongue

http://www.youtube.com/watch?v=CccHju8S … tube_gdata

96 Inlägg
20 februari 2011
Jag tror nog att jag talar för alla oss som startade detta att det är grymt kul att se vilken utveckling träffen har haft! Vi började med fem bilar, helgen efter var det tio bilar, helgen efter det var det tjugo bilar och så har det bara fortsatt. Grymt kul att se hur stort det här har blivit! Vill även passa på att säga att betalningen för plogning gick precis så bra det skulle kunnat gå, riktigt bra att alla kunde hjälpas åt så att vi fick en bra och plogad bana.

Angående alla olika typer av bilar, däck, erfarna förare och oerfarna förare så kan jag inte säga annat än att banan är till för alla som vill komma på en härlig träff och åka sjyst isbana, det innebär alltså både duktiga förare och orutinerade förare, sommardäck och isdäck, det är bara att samsas och försöka att vara samspelta!

Med den här träffen så slipper man kassa söndagar som i vanliga fall brukar vara en riktigt kass veckodag, därför vill jag tacka alla som kommit och skapat en så pass bra stämning som det har varit.

58 Inlägg
20 februari 2011
Wirree skrev:
Jag tror nog att jag talar för alla oss som startade detta att det är grymt kul att se vilken utveckling träffen har haft! Vi började med fem bilar, helgen efter var det tio bilar, helgen efter det var det tjugo bilar och så har det bara fortsatt. Grymt kul att se hur stort det här har blivit! Vill även passa på att säga att betalningen för plogning gick precis så bra det skulle kunnat gå, riktigt bra att alla kunde hjälpas åt så att vi fick en bra och plogad bana.

Angående alla olika typer av bilar, däck, erfarna förare och oerfarna förare så kan jag inte säga annat än att banan är till för alla som vill komma på en härlig träff och åka sjyst isbana, det innebär alltså både duktiga förare och orutinerade förare, sommardäck och isdäck, det är bara att samsas och försöka att vara samspelta!

Med den här träffen så slipper man kassa söndagar som i vanliga fall brukar vara en riktigt kass veckodag, därför vill jag tacka alla som kommit och skapat en så pass bra stämning som det har varit.

Word! smile

33 Inlägg
20 februari 2011
Tack för en otroligt rolig dag smile
jag har också inte förslag på olika typer av däck, att som sagt man delar upp de dom med rallydubb/isdäck i en grupp och dom med vanliga dubb,friktionsdäck mm i en annan grupp. Sen får varje grupp köra tex en halvtimme för rallydubben/isdäcken behövs också. Visst dom kör ner banan efter ett tag men utan dom skulle alla snurra runt som jag vet inte vad, dom river upp banan till skillnad från vanliga dubbdäck som polerar banan. Dom som va kvar i slutet kände kanske det också att banan blev halare för alla med just rallydubb hade åkt hem. smile

Roligt med så mycke bilar fortsätter det såhär får vi göra en till bana:)
Senast redigerat av funjet (20 februari 2011)

17 Inlägg
20 februari 2011
Riktigt roligt idag. Banan var en klar förbättring från förra veckan!

Två klipp från idag. Har inte börjat editera någon film än men det kommer.

http://www.youtube.com/watch?v=j15XvHc3dGY

http://www.youtube.com/watch?v=OgAqQlnBYLM

CREW FTR
435 Inlägg
21 februari 2011
Här är bara några av mina bilder!! fick 270st bilder men alla vart inte jätte bra!
OBS inte proffsfotograf direkt;) http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … album=5502

FUCKTARD RACING CREW

442 Inlägg
21 februari 2011
Wirree skrev:

Kan bara hålla med dig med det du skriver.

Det är sjukt kul att se förare utvecklas och ha kul när de kör på isen. Samarbetet mellan människor då man hjälper en helt okänd person som kört av banan, just den här grejen att vi alla kör på olika villkor och med olika kunskapsnivåer och ändå får till ett bra flyt och en trevlig stämning.

Det är lika kul varje gång! Nu hoppas jag att isen iallafall håller sig två helger till, det hade varit trevligt.

442 Inlägg
21 februari 2011
Kan vi inte ta en gruppbild nästa gång för att få lite perspektiv på hur många vi faktiskt är på plats? smile

106 Inlägg
21 februari 2011
MiWi skrev:
Kan vi inte ta en gruppbild nästa gång för att få lite perspektiv på hur många vi faktiskt är på plats? smile

hahhahaa fett skön du e xd

ja håller fan me om de asså skulle ju va as grymt xD

27 Inlägg
21 februari 2011
Verkligen sjukt kul dag minsann! Guldtillfälle att verkligen få lära sig hur bilen beter sig utan att riskera att klippa en refug eller liknande. Känns som att man är skyldiga några en gentjänst efter gårdagen när man fastnade ett x-antal gånger. ^^ Tack för bogseringen ur snövallarna och syns nästa söndag! smile

Och till en viss TWR-medlem som körde den gråa Volvon! KOLLA FÖR I HELVETE NÄSTA GÅNG INNAN DU KÖR UT PÅ BANAN FÖR FAN! Kunde ha slutat riktigt otrevligt om inte jag hade valt att väja.

Tänk dig för! Kanske helt enkelt skiter i att väja nästa gång...

IDMUD
21 februari 2011
Det kan vara en idé att hålla depåområdet längre bort från banan, nu fick man hålla igen vid sista kurvan för att undvika ev. sladd in i parkerade bilar. Likaså att startsträckan är längre så man inte står och väntar där bilar kommer i full fart.
Senast redigerat av IDMUD (21 februari 2011)

167 Inlägg
21 februari 2011
varför kan man inte köra några i taget istället?? jag vågade mig inte ut förens senare på dagen när det hade lugnat ner sig lite...

96 Inlägg
21 februari 2011
Vinga skrev:
varför kan man inte köra några i taget istället?? jag vågade mig inte ut förens senare på dagen när det hade lugnat ner sig lite...

n00b! x)

Hah nejmen allvarligt talat så kan vi väl sikta på att göra så till nästa gång, dels för de med isdäcks skull men även för att man ska kunna koncentrera sig mer på sin egen körning än den framförs.

167 Inlägg
21 februari 2011
Wirree skrev:
Vinga skrev:

n00b! x)

Hah nejmen allvarligt talat så kan vi väl sikta på att göra så till nästa gång, dels för de med isdäcks skull men även för att man ska kunna koncentrera sig mer på sin egen körning än den framförs.

Nörd...
Nej men allvarligt talat vi kan väl pussa på varandra nästa gång. big_smile
Senast redigerat av Vinga (21 februari 2011)

27 Inlägg
21 februari 2011
Är det bara jag som tycker att respekt och säkerhetstänk är det viktigaste? smile

442 Inlägg
21 februari 2011
Parden skrev:
Är det bara jag som tycker att respekt och säkerhetstänk är det viktigaste? smile

Förmodligen. Man vill ju komma först! lol

Nej, förstår helt hur du tänker. Den här gången var det stundvis för mycket folk ute på banan samtidigt.

Snabba förare som hamnar bakom en långsammare som då blockerar upp och skapar kö bakom sig vilket i sig ger lite problematik.

Kanske vore något att ha en liten genomgång nästa gång innan man släpper ut alla på isen, lite vett och etikett för iskörning? smile

Att släppa förbi snabbare förare exempelvis, och att man är en jämn grupp ute samtidigt. Får ta med röd/gulflagg nästa gång och agera funktionär förmodligen. cool

Med tanke på branden som skedde i helgen har jag utrustat bilen med brandsläckare, håller på att bygga pacecar av den på jobbet nu.
Senast redigerat av MiWi (21 februari 2011)

5 Inlägg
21 februari 2011
Just det, hörde om branden, hur gick det med bilen osv?

Drifters With Attitude
263 Inlägg
21 februari 2011
ImprezaP skrev:
Just det, hörde om branden, hur gick det med bilen osv?

Jo, var min bil.. Någon oljeslang som gick skulle jag tro, olja överallt lite saker som har smällt..

Sök