4379
Sök

Angående: Stående Iskörningsträff på Ekerö varje söndag kl. 12.00

Galen, inte dum.
1 324 Inlägg
22 februari 2011
joCCe89 skrev:
Jag har mystiska vibrationer (4-5 på richterskalan) i bakvagnen.. men oavsett så haltar jag mig till ekerö på söndag (om inte plusgraderna ska förstöra all the fun).. så kör vi tills det rasar helt enkelt! smile

//

Is på fälgarna?
Senast redigerat av eddhedd (22 februari 2011)

Galen, inte dum.
1 324 Inlägg
22 februari 2011
Om det är lika många bilar eller fler nästa gång så får man göra banan längre alternativt göra en till. snälla ? roll

33 Inlägg
22 februari 2011
eddhedd skrev:
Om det är lika många bilar eller fler nästa gång så får man göra banan längre alternativt göra en till. snälla ? roll

Jag reser bort på söndag och kommer hem nästa, annars hade jag utan problem fixat en till bana eller iaf markerat ut som sist så hade bara bonden kunnat komma dit och ploga upp banan.
kanske kan försöka årdna det iaf om jag hinner så iaf ni får lite glädje av det men allt hänger ju på hur sugen bonden e att ploga smile

Galen, inte dum.
1 324 Inlägg
22 februari 2011
funjet skrev:
eddhedd skrev:

Jag reser bort på söndag och kommer hem nästa, annars hade jag utan problem fixat en till bana eller iaf markerat ut som sist så hade bara bonden kunnat komma dit och ploga upp banan.
kanske kan försöka årdna det iaf om jag hinner så iaf ni får lite glädje av det men allt hänger ju på hur sugen bonden e att ploga smile

Pengar är ett bra sug wink

Jag skulle uppskatta det stort med en till bana. Lite snabbare svängar kanske. Men det är bara min åsikt smile Den behöver inte vara lika lång, bara den släpper trycket på första banan.
Senast redigerat av eddhedd (22 februari 2011)

43 Inlägg
22 februari 2011
funjet skrev:
eddhedd skrev:

hur många söndagar till kommer isen hålla då måntro? är det lönt att markera upp och ploga ytterligare en bana? Inte för att jag skulle klaga men det är ju ändå lite jobb.

167 Inlägg
22 februari 2011
fredriklov18 skrev:
funjet skrev:
eddhedd skrev:

hur många söndagar till kommer isen hålla då måntro? är det lönt att markera upp och ploga ytterligare en bana? Inte för att jag skulle klaga men det är ju ändå lite jobb.

Nej tror faktiskt inte att det är någon ide :S det ska ju bli plusgrader i helgen och hela nästa vecka.

442 Inlägg
23 februari 2011
Isen är brukbar 1-2 helger till. smile

16 Inlägg
23 februari 2011
MiWi skrev:

Är du säker på det eller höftar du bara? wink

Enligt SMHI (som visserligen har haft rätt 1 av fyrtiotusenmiljarder gånger) (går helt enligt sd:s index)
så ska det bli plusgrader från torsdag och vidare, antagligen till november -.-

Så är det nån som provborrar på diverse ställen för att se att det verkligen håller eller kör du ut först så får vi se? ^^

MvH

442 Inlägg
23 februari 2011
joCCe89 skrev:
MiWi skrev:

Är du säker på det eller höftar du bara? wink

Enligt SMHI (som visserligen har haft rätt 1 av fyrtiotusenmiljarder gånger) (går helt enligt sd:s index)
så ska det bli plusgrader från torsdag och vidare, antagligen till november -.-

Så är det nån som provborrar på diverse ställen för att se att det verkligen håller eller kör du ut först så får vi se? ^^

MvH

Isen var 40-45 centimeter sist, sedan har vi kört ner den en bit.

I helgen är det absolut ingen fara, så att garantera ytterligare en körning vågar jag göra.

Nästkommande helg däremot är mer osäker, det beror på nattklimatet. Nu har vi tur att det trots allt har snöat en del då det isolerar isen, med fåtalet plusgrader dagtid så håller den sig. Nu kan man dock inte sia om vädret (eller jo, om man heter SMHI) så det får vi se under nästa vecka. smile

258 Inlägg
23 februari 2011
äää va fan man kan vell köra på isen fast de är vatten big_smile as kul ju!! big_smile

167 Inlägg
23 februari 2011
matte_dj skrev:
äää va fan man kan vell köra på isen fast de är vatten big_smile as kul ju!! big_smile

ja bara trycka plattan i mattan och se hur långt du kommer då? tongue

442 Inlägg
23 februari 2011
Vinga skrev:
matte_dj skrev:

Han har ju fyrhjulsdrift! wink

CREW FTR
435 Inlägg
23 februari 2011
MiWi skrev:
Vinga skrev:
matte_dj skrev:

Han har ju fyrhjulsdrift! wink

Hehe även fyrhjulsdrift har sina begränsningar:D har ja fått lärdom av ett par gånger med många olika bilar o system:D haha!! sen hittar ja ställen man inte ska köra på men gör iaf där kanske felet ligger:D

FUCKTARD RACING CREW

Audifrälst
23 Inlägg
23 februari 2011
cruel88 skrev:
Hehe även fyrhjulsdrift har sina begränsningar:D har ja fått lärdom av ett par gånger med många olika bilar o system:D haha!! sen hittar ja ställen man inte ska köra på men gör iaf där kanske felet ligger:D

HAHAHA det är ju inte konstigt när hela underredet ligger och vilar på snö när ingen av de fyra hjulen har någon som helst kontakt *vissel* wink
Senast redigerat av Lange (23 februari 2011)

CREW FTR
435 Inlägg
23 februari 2011
Lange skrev:
cruel88 skrev:

HAHAHA det är ju inte konstigt när hela underredet ligger och vilar på snö när ingen av de fyra hjulen har någon som helst kontakt *vissel* wink

förstår inte vad du pratar om(A) haha!! var mer utanför banan än på banan:D men de var inte bara där ja syfta på:D jag vart i skogen, åkrar, kullar, diken o lekt med ett antal 4x4 bilar:D dom har sina begränsningar dom med:P

FUCKTARD RACING CREW

Audifrälst
23 Inlägg
23 februari 2011
cruel88 skrev:
förstår inte vad du pratar om(A) haha!! var mer utanför banan än på banan:D men de var inte bara där ja syfta på:D jag vart i skogen, åkrar, kullar, diken o lekt med ett antal 4x4 bilar:D dom har sina begränsningar dom med:P

Sant big_smile

CREW FTR
435 Inlägg
23 februari 2011
Lange skrev:
cruel88 skrev:

Sant big_smile

Det som bidrog med att ja fastna 2 gånger i söndags med Dieseldoris va att ja va för feg in i vallen:D kom inte igenom den rikigt!! sen att ja har friktions däck!! och de är nog inte såå optimalt för is körnig:D

FUCKTARD RACING CREW

Drifters With Attitude
263 Inlägg
23 februari 2011
Nu har jag fått ihop bilen som brann! Så troligen så kommer jag på söndag! smile

33 Inlägg
23 februari 2011
Är det någon som vet om mitt avgasystem ligger kvar på isen?

Sök