3503
Sök

Inför: 30 april 2011 Test&Tune Linde Raceway ,Lindesberg

74 Inlägg
14 april 2011
jonte_smte skrev:
16dagar kvar nu! kom igen nu grabbar och tjejer!!!

Säg till när det är dax för "panikmek" så dyker jag förbi med kaffe och motivations bullar Jonathan:D
Senast redigerat av aerojonas (14 april 2011)

Skam den som ger sig!

114 Inlägg
15 april 2011
Trådstartare
haha ja min start börjar imorgon!! =P men det blir bara 6-7 timmar... =P men jag hinner nog svetsa till en ny bakvagn tills 30nde... det jobbigaste är bara att få det rakt och hållbart... e36 har ju knappt några balkar utan det är ju lite mer som bockad plåt bara... funderíngar på fyllecell går också nu...

///BMW 325 Turbo///
När Holset talar ,lyssnar man!

58 Inlägg
16 april 2011
jonte_smte skrev:
haha ja min start börjar imorgon!! =P men det blir bara 6-7 timmar... =P men jag hinner nog svetsa till en ny bakvagn tills 30nde... det jobbigaste är bara att få det rakt och hållbart... e36 har ju knappt några balkar utan det är ju lite mer som bockad plåt bara... funderíngar på fyllecell går också nu...

SKRUVA!
nu är jag så gott som raceklar smile men hinner väl säkert köra sönder någonting innan:D

114 Inlägg
18 april 2011
Trådstartare
var ute och körde iförrgår och igår.... har en ny ram som jag ska svetsa in mellan bakre fjäderbenstornen som går ned emot baksidan på diffen!  nästa projektdag blir onsdag! men F*n vad gött det var att åka och gasa lite!  får bli att åka på 18" gatdäck dom första tävlingarna, för att se att det håller... ser fram emot den 30nde!!!

///BMW 325 Turbo///

58 Inlägg
18 april 2011
jonte_smte skrev:
var ute och körde iförrgår och igår.... har en ny ram som jag ska svetsa in mellan bakre fjäderbenstornen som går ned emot baksidan på diffen!  nästa projektdag blir onsdag! men F*n vad gött det var att åka och gasa lite!  får bli att åka på 18" gatdäck dom första tävlingarna, för att se att det håller... ser fram emot den 30nde!!!

släng på dom du fick av mig iaf, kanske lite mer fäste.

58 Inlägg
114 Inlägg
19 april 2011
Trådstartare
bmw545tic skrev:
det kommer att bli klistrat iaf.

underbart!  pratade du också med blomman och holm?
cool

///BMW 325 Turbo///

58 Inlägg
20 april 2011
blomman, har tjatat ett tag på han nu, så det me lite "värre bilar" du vet vem jag menar kan köra:D
Senast redigerat av bmw545tic (20 april 2011)

74 Inlägg
20 april 2011
Bra tjatat av er! Klistrat lockar så många fler..  Blir mäktigt att se en viss "Avesta turbojänk" smile

Skam den som ger sig!

58 Inlägg
20 april 2011
aerojonas skrev:
Bra tjatat av er! Klistrat lockar så många fler..  Blir mäktigt att se en viss "Avesta turbojänk" smile

japp det ska bli skoj, hoppas hans kollega får klart sin tills dess med.
är du redo?

74 Inlägg
20 april 2011
Ja, håller tummarna för det.
Ska bara kränga på drag däcken på fälg, och testa en vända med dem, så är jag förhoppningsvis redo sen..
Ev skifta till mjukare dämpare bak med...
Du då, redo?

Skam den som ger sig!

58 Inlägg
21 april 2011
aerojonas skrev:
Ska bara kränga på drag däcken på fälg, och testa en vända med dem, så är jag förhoppningsvis redo sen..
Du då, redo?

japp så gott som, lite småsaker kvar bara. har kört upp tre tankar nu och det funkar fint:D
då måste vi köra ett märkesrace cool

74 Inlägg
21 april 2011
bmw545tic skrev:
aerojonas skrev:
Du då, redo?

japp så gott som, lite småsaker kvar bara. har kört upp tre tankar nu och det funkar fint:D

Skönt det funkar! Inte åkt så mycket, än.. Får stå i garaget tills det är dax big_smile
Vi får ta och göra det! Hur mycket försprång får jag? Nybörjare+mindre effekt lär ju vara nångon sekunds handikapp?? smile Eller? wink

Skam den som ger sig!

58 Inlägg
21 april 2011
aerojonas skrev:
bmw545tic skrev:
aerojonas skrev:
Du då, redo?

Skönt det funkar! Inte åkt så mycket, än.. Får stå i garaget tills det är dax big_smile
Vi får ta och göra det! Hur mycket försprång får jag? Nybörjare+mindre effekt lär ju vara nångon sekunds handikapp?? smile Eller? wink

nedu, du har ju lättviktare:)

114 Inlägg
26 april 2011
Trådstartare
bmw545tic skrev:
aerojonas skrev:
bmw545tic skrev:

... men om man både är tungviktare (bil +person) + mindre effekt då? sad   låt mej iaf få köra förbi 60foten... smile

///BMW 325 Turbo///

275 Inlägg
26 april 2011
jonte_smte skrev:
bmw545tic skrev:
aerojonas skrev:

... men om man både är tungviktare (bil +person) + mindre effekt då? sad   låt mej iaf få köra förbi 60foten... smile

hehe. Ja kommer säkert att få köra med gatdäck så ja måste ju få försprång.

74 Inlägg
26 april 2011
DickenSpielBurg skrev:
jonte_smte skrev:
bmw545tic skrev:

hehe. Ja kommer säkert att få köra med gatdäck så ja måste ju få försprång.

Ger er försprång och åker på grundladd wink Håller allt ihop med det några vändor, kanske det blir fullt ladd också... smile
Håller tummarna för fortsatt varmt och tort väder nu!

Skam den som ger sig!

114 Inlägg
27 april 2011
Trådstartare
japp aftonbladet flaggar på sin sida idag för att valborg kommer vara solig och fin!  UNDERBART!

///BMW 325 Turbo///

63 Inlägg
27 april 2011
Vad kostar det för att köra på bana?

114 Inlägg
27 april 2011
Trådstartare

///BMW 325 Turbo///

Sök