4807
Sök

Polo -98 dör vid bland annat vid inbromsning i låg fart samt tappar gas påverkan vid accelerering

2 Inlägg
10 februari 2011
Trådstartare
Hejsan,
Jag har en Polo 98 som inte vet hur man beter sig civiliserat, rent ut sagt skit.

Tänkte fråga om råd här innan den åker mot sitt slutgiltiga mål på skroten.

Det är så här att det är en rad med fel så som:

Den är väldigt segstartad framförallt vid kyla, men även annars, den brukar vilja dö precis när man startat den och efter det så startar den knappt och måste vänta ett litet tag innan man försöker igen.

Den går väldigt ojämnt ibland, hoppar nästan fram ibland.

Ibland vid acceleration och även vid jämn hastighet så tappar den gaspådraget helt och börjar nästan att motorbromsa, ibland håller det i sig i någon sekund och sen gasar den på igen.

Vid inbromsning i låg fart med kopplingen intryckt så dör den ibland, mer och mer nu på sistonde och även då är den väldigt svårt startad efter det.

När den är kall så när man varvar lite nätt så kommer det svart/kondens/sot liknande sörja på marken.

Vore tacksam om någon vänlig själ skulle kunna hjälpa mig att komam underfund med denna skit bil hmm roll .

MVH

2 Inlägg
21 februari 2011
Trådstartare
Ingen?

Colaberoende
1 219 Inlägg
21 februari 2011
Tjena.

Jag får känslan att du har glapp i en tändkabel (har själv varit med om det).

Den gick kanonbra när det var torrt ute men så fort det blev fuktigt och blött så gick den kanondåligt.

Jag öppnade huven och hörde ett tickande ljud och då såg jag en gnista som slog från tändkabeln till motorblocket. Om det är mörkt ute så är det ännu lättare att se den.

En tändkabel till din ligger väl på ca 300:- st men man behöver ju inte köpa VAGs orginalgrejer.

//Ena

Sök