Rinner vatten från motorn opel kadett 91a

erixonp
17 februari 2011 · 34 Inlägg

tjena som rubriken lyder så har jag en opel kadett 91a som det rinner vatten från motorn.
såfort jag häller i kylaren med glykol och vatten så droppar det under motorn och kylaren töms på 15 minuter
vad kan det vara för fel?
är inte så kunnig när det gäller bilar. vet bara hur man kör och att dom har 4 hjul? sjukt tacksam för svar. ha de

Volvo 740 "9000 milaren" (1987)
skrew
17 februari 2011 · 71 Inlägg

till att börja med vart läcker det på den? vid någon kylarslang? vid vattenpumpen? om det rinner ut så fort måste det nästan synas att det kommer ut någonstans

erixonp
17 februari 2011 · 34 Inlägg

ja hm alltså det kommer inte från någon slang. vet inte vad man ska säga. det kommer underifrån motorn.
vart sitter vattenpumpen på opel vet du?

Volvo 740 "9000 milaren" (1987)
skrew
17 februari 2011 · 71 Inlägg

Vattenpumpen drivs av kamremmen. Så på vänster sida

erixonp
18 februari 2011 · 34 Inlägg

okej tror du det kanske kan vara därför den läcker? om vattenpumpen är trasig?

Volvo 740 "9000 milaren" (1987)
skrew
18 februari 2011 · 71 Inlägg

den kan ju vara dålig och läcker, men svårt att säga, du borde ju kuna se vart det rinner ut tycker jag, dvs på vilken sida av motorn och var ungefär om du häller i vatten och tittar

RD_87 Skrotsamlare
18 februari 2011 · 4 031 Inlägg

Vattenpumpen är väl det vanliga om det inte är en slang, dessutom ska den ju bytas samtidigt som remmen så jag skulle tro att livslängden är ganska begränsad.
Annars så har det ju faktiskt varit jävligt kallt, du är säker på att inget frusit sönder?

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang