5175
Sök

Blir Kron Tokig På Värmeväxlarn

White Lable
35 Inlägg
18 februari 2011
Trådstartare
Hej hopp! som ni ser.... Exakt!

När bilen köptes så var Värmeväxlan "paj" så fick med en ny. Så jag började med att riva bilen Panelen under handsfacket och panelen under ratten och rev upp mattan.(Skit mycket glykol, Rena badhuset!) Till slut fick jag bort värmeväxlaren och satte dit den nya med 2 nya o-ringar! (HAPPY!smile ) Sen starta man bilen med ny glycol och såg att det börja rinna från Torpedväggen alltså dom 2 rören som går från värmeväxlarn. Så jag rev ner allt igen bytte o-ringarna på andrasidan av röret (dom som går igenom torpedväggen). Det vart bara värre det började spruta när jag starta bilen! Sen rev jag det igen och kolla på skiten igen. Och IGEN. Men fortfarande lekage från torpedväggen. BLIR SVIN TOKIG! Har säkert slösat 6 liter glycol. Men jag tror att klammerna på röret är sönder (dom gula) om ni vet villka jag menar! kom med förslag om vad det kan vara det uppskattas!

White Lable
35 Inlägg
19 februari 2011
Trådstartare
ingen?tongue

Isoleringsplåtslagare
173 Inlägg
19 februari 2011
har inte skruvat volvo men har du inte en spricka i rören så måste det vara att du inte får ihop kopplingarna på röret korrekt.
http://www.v70xc.com/resources/how-to/p … moving.pdf

White Lable
35 Inlägg
19 februari 2011
Trådstartare
Jo jag slet ut röret idag igen i kylan, då fick jag med fästet som röret ska vara i det var helt sprucket big_smile så måste byta ut den klumpen i torpedväggen tongue

Sök