Yes, sant, jag har läst mkt om tändkablar.
Om jag förstått allt rätt: OEM Funkar oftast sjukt bra!
Men mina är jävligt dassiga och börjar spricka, så ville ha nya. Nu är det dock så att Honda tycker det är jobbigt att lagerföra sådana delar i Europa, det var i alla fall de besked de under pinsamma undanflyende blickar levererade till mig.

Så då blir man hänvisad till eftermarknads-grejjer.
Jag gick nu efter ett par olika principer, tex, Är de blå? Då går de bort.
Säger tillverkaren att de skall leverera flera hästkrafter? Bort.
Heter det "Laser", "plasma", "Extra" eller "Super"? Bort bort BORT!
Det lämnade mig med Magnecor, som har fått ett ganska bra omdöme. Observera att de amerikanska och engelska magnecor-kablarna inte är likadana. Så om någon jänkare gnäller på sina, så behöver de felet inte finnas på de europeiska.
Jag vet att en del racestall samt wrc använder magnecor, så helt bajs är de troligen inte.
Magnecor KV85 skall helt enkelt vara en bra tändkabel, lite overkill för min bil, men va'tusan, låt oss kalla det för att "framtidssäkra"

Att de sedan är röda, de skadar ju inte.
Och skulle det nu visa sig att de är rött blingbling-skräp, så .. jahaja, då vet vi det. Några av er andra kanske kan låta bli att upprepa mitt misstag då
Magnecor KV85
Gissa vilka jag köpte dem igen? De hade ett ganska ok pris, inte mkt dyrare än ebay.co.uk, samt de är trevliga jeppar.
Poor poor Julie.. undrar va hon har betalt i timmen?
The good shit, or just shit?
Magnecor KV85
Magnecor KV85Det blir nog bra det här också
