Har bara vart iväg med den till kinnekulle och kört samt tog en sväng till streetracet i skara efter det. Annars har den bra fått stå. Men hoppas jag får beställt en turbo snart.
Har haft en hel del pyssel med 9-5:an som har tagit tid.
Idag bestämde jag mig för att det fick bli en begagnad 16t så jag åkte iväg och hämtade en som fanns i närheten. Blev montering idag och turbon verkar lira men med ett grundladd på bortåt 1,5 bar så får nog skruva ner den lite. Sen har det blivit nåt vajsing med tändningen så på mer än halvgas så misständer den väldigt illa, blir att byta lite tänddelar och stifft så snart som möjligt.
Sen har den ett annat lite jobbigt problem som jag skulle behöva lite hjälp med. Tempmätaren fungerar som den ska upp till arbetstemperatur men sen börjar den hoppa omkring lite som den vill, ibland är den väldigt svårstartad, men då har tempmätaren visat utanför skalan så jag antar att det har med startsvårigheterna att göra. Jag har testat byta givaren på insuget till en som jag inte vet funktion på men problemet var kvar. Nån som har tips på vart jag ska börja leta fel?
Blev att jag skaffade en bruksbil tidigare i somras och den är väl en stor orsak till att det inte hänt så mycket med 900:an, bjuder på en liten bild