Virrson skrev:
UhrJr skrev:
Andromeda skrev:
Men om folk utan att nämna namn på sin fritid kan utveckla en bra mjukvara till T7 och kränga den för 1500 spänn kanske det inte finns någon marknad för en 4 gånger så dyr produkt?
Men om 'folk utan att nämna namn' kopierar ens egen produkt och säljer den för en tredje del av priset.....
Resonerar du likadant angående Biltema, Kinaprodukter mm mm?
För en lekman idag kanske det ser jättelätt ut att "ändra några staplar" . Men denne förstår inte hur hutlöst många dagar/nätter det ligger bakom de ursprungliga programen. Jag pratar tidigt 90-tal nu, långt innan svarttrimning härjade. Men det spelar ingen roll hur många gånger någon av oss säger detta. Man målar bara in sig ännu längre in i hörnen.
Observera att jag absolut inte drar liknelser mellan duktiga hemmamappare och biltema här. Blir bara så sjukt irriterad på att så fort det är en privatperson som gör en produkt, så är den huuuuur bra som helst utan att någon ens lägger någon tankekraft på vart den ursprungligen kommer ifrån. Men så fort någon av "de stora farliga pengahungriga drakarna" gör något så är det för att lura folk på pengar.
Den som gör det på skoj får dagens ros. Den som gör det för att överleva får en käftsmäll...
Tycker det räcker med tjafs i det här ämnet nu. Trimma era bilar vart ni vill, vi kommer alltid vara serviceminded och köra vårt race. Vill folk bråka så får de göra det, jag orkar inte hålla på med det här tjaffsandet längre.
"Här var det livat som aldrig för".. Kan vi hålla oss till ämnet? Hur lång tid kan det ta för mig som är ganska novis att byta turbo på kärran? har tillgång till lyft och allt sådant..
Det bör inte ta mer än kanske max 4-5tim totalt för en novis, om allt flyter på.
Lycka till
Vad är det för fel på folk?
På det här forumet diskuterar man inte längre, man skriver +1.