3268
Sök

Golf (III) gti dör

11 Inlägg
24 juli 2006
Trådstartare
Hej! Gör ett försök att få hjälp här då. wink
Detta är problemet:
Ibland när jag startar bilen så går den igång och så, den låter fint men så fort den lagt sig på tomgången så börjar varvmätaren sakta vandra neråt och bilen dör. Detta sker ofta i rad och man får igång den genom att hjälpa till i bakrunden med lite gas. Gasar man lite så den håller sig på tomgången (eller där den borde ligga tongue) så brukar den fungera. Man brukar dock få hålla den uppe i varv ett tag och därför dör den ofta på det första stället man tvingar släppa gasen på.
Det känns som om problemet bara sker när man inte har kört på ett tag därför att när motorn gått lite så brukar problemet vara borta. Förut stannade den även några gånger senare under resans gång trots att man haft motorn snurrande ett tag men det verkar vara fixat efter att jag blandade i "injector cleaning" i bensinen, ett råd jag fick.

Hoppas min beskrivning hjälpt er förstå problemet och hoppas (såklart) ni har någon lösning. big_smile
Jävligt surt att ha ett sånt här problem när bilen annars är toppen.
Bilen är en Golf (III) gti, årsmodell 96.

MVH Marcus
Senast redigerat av Marcan (24 juli 2006)

"Efter regnet kommer solsken.."

BMW Power
2 362 Inlägg
24 juli 2006
tomgångsmotorn som spökar?, smuts i bränslesystemet? kolla bränslefiltret om det är igensatt? kolla spridare efter skit? går bra att köra och så? tänkte om den rycker lite eller nåt sådant.

GTI bilarna är jääävligt känsliga när det gäller smuts vid bränslesystem, insprut etc tongue är ju såklart alla bilar men men. Håller själv på med detta problem lite just nu. Fast jag har lite annorlunda problem. Ska bara byta spridarna sedan funkar min vagn prima.
Senast redigerat av FugitivE (24 juli 2006)

BMW, bogsering med wire :/

11 Inlägg
24 juli 2006
Trådstartare
Jag tycker inte att den rycker när jag kör. Verkar som sagt att den bara dör när den startas "kall". När den väl är igång på tomgången (~800rpm) så spinner den på fint.

Edit: Är inte speciellt bilkunning. När du säger spridare, vad menar du då?
Senast redigerat av Marcan (24 juli 2006)

"Efter regnet kommer solsken.."

Sök