Supra uppträder VÄLDIGT konstigt.. går ojämt MED VIDEO UPPDATE

AnesN Bilmekaniker
25 februari 2011 · 805 Inlägg

Hej, bilen har stått i ca 5-6månader nu , över vintern skulle iväg ikväll och sätta på katalysator osv bilen var igång på tomgång för ca 3 dagar sen gasade lite i friläge gick hur fint och jämt som vanligt stängde av den och jag gick idag 3 dagar senare startar jag den och den lät hur bra som helst på tomgång sätter på luftfiltret och startar den igen och då uppträder väldigt konstigt... den hade helt plötsligt ingen tomgång men gick fint i varv om man höll lite gas.. då insåg jag att det T korset verkade lite konstigt till vakumet till WG / och dumpen kopplar ut det och då går den fint på tomgången och varvar ( utan WG Och Dump vakumet inkopplat och ja då tänkte jag jag kan köra lugnt till verkstaden och fixa katten idag sen köpa nytt T kors imorgon men ja då dör den när jag släpper kopplingen och startar igen som vanligt så trodde jag bara aja sport koppling och inte kört på länge kanske råkade döda den för jag släppte försnabbt men ja vi prövar ett par gånger och den fortsätter att dö och ja då fastnar vi lite utanför mitt garage så ringer vi dit några polare som skulle hjälpa och knuffa in den och så startar vi den med startkablar ca 10min efter och då låter det förjävligt och den spottar varvar inte över 3000. Nu vet jag att bilen har kasst batteri så vi startade den med startkablar varje gång, och med tanke på att den gick bra utan T korset inkopplat så tror jag inte att det kan påverka det så plötsligt några tips/ideer? ska försöka fixa film ifall detta inte leder någonstans så får ni höra MVH

Uppdate:

http://www.youtube.com/watch?v=hsHosYelMJw Här är video uppdate utifrån
http://www.youtube.com/watch?v=c04buj_t-r4 Här är video innifrån

OBS DET TJUTANDE LJUDET MISSUPFATTAS AV KAMERAN:P


Saker som kollats  !

Batteriet = ingen skillnad
vakum slangar = ingen skillnad

Skulle tippa på Vevaxel givare eller Kamaxel
Bränslepump
Tändstift
Tändkablar
tändspolar
ECU
?? något av det som låter rimligt?

Försök hjälpa tack! !

Senast redigerat av AnesN (27 februari 2011)

street_racing_90 Audi racing
25 februari 2011 · 634 Inlägg

låter skumt

ola_volvo Biltokig
25 februari 2011 · 310 Inlägg

Byt batteri!

Harè bra
street_racing_90 Audi racing
25 februari 2011 · 634 Inlägg

ola_volvo skrev:
Byt batteri!

tror knappast det är batteriet som gör att dem plöddrar

M2
25 februari 2011 · 111 Inlägg

kan vara så att du har nollat hela systemet nu när batteriet var urladdat! det kan ta någon dags körning innan systemet kommer igång, min polare hade samma problem dock på sin s3, nollat system gick som en påse nötter sen efter någon dag gick den igen smile

Porsche 911 "Carrera 4" (1990)
RobinS2
25 februari 2011 · 1 067 Inlägg

Låg där något i luftfiltret när du satte på det? :p Haha annars hade jag bytt batteri tändstift gått över lite vakumslangar på motorn o du meckat med den i vinter, kan ju vara ett så enkelt fel dom att du glömt nån slang eller skiftat med nån annan.. Dina tändstift tar nog rätt mkt stryk med tanke på att bilen är bara är grundmappad.. Håll den igång sen o bara stå o torrgasa..bjud han på lite injectioncleaner och octanförhöjare smile

Senast redigerat av RobinS2 (25 februari 2011)

GOD GAVE US TWINTURBO AND SATAN TOOK ONE AWAY
BMW 118D M (2010)
BMW E30 S85B50 V10 "Heavyweight" (1989)
ola_volvo Biltokig
25 februari 2011 · 310 Inlägg

street_racing_90 skrev:

ola_volvo skrev:
Byt batteri!

tror knappast det är batteriet som gör att dem plöddrar

är batteriet dåligt och inte kan ta emot ström så kan bilen mycket väl betee sig på detta viset, även om det är startkablar påkopplade....

Harè bra
kevlar_soul
25 februari 2011 ·

Jag hade även sett till att mappa bilen.. Du kör väl på originalbox utna piggyback trots singelbygge?

AnesN Bilmekaniker
25 februari 2011 · 805 Inlägg

Alltså gasar jag med den så går den upp till 3 000 varv och låter som launch control :S fattar inte alls vad felet kan vara några ideer?  har kollat vakum slangarna och bytt T kors osv..

Evo_II
25 februari 2011 · 5 Inlägg

Kolla kablar och anslutning till luftmassemätaren! känner en som hade exakt samma problem på sin skyline. Ville inte varva mer än 3000 sen lät det som varvstopp/launch. Det var kabelbrott någonstans till luftmasemätaren smile

kevlar_soul
25 februari 2011 ·

Han har ingen luftmassemätare..

Evo_II
25 februari 2011 · 5 Inlägg

Hur funkar det om han kör på originalboxen som någon skrev längre upp i tråden?

street_racing_90 Audi racing
25 februari 2011 · 634 Inlägg

Evo_II skrev:
Hur funkar det om han kör på originalboxen som någon skrev längre upp i tråden?

han kör med orginalboxen

AnesN Bilmekaniker
25 februari 2011 · 805 Inlägg

Vi ska ta och komptesta i veckan kolla stifften och tändspolarna till att börja med låter som om den missar någon cylinder..

Aldin AT Däck
25 februari 2011 · 501 Inlägg

Ringde du Stefan o frågade ?

R Däck och gatdäck Till Sveriges Lägsta Priser
AT Däck
www.atdack.se
Th3
25 februari 2011 · 92 Inlägg

Att den plödrar när du kommer till 3600 varv låter nästan som en vakum läcka av något slag tongue

AnesN Bilmekaniker
26 februari 2011 · 805 Inlägg

frågade stefan absolut ingen aning svårt att säga, hade kunnat vara som en sensor som gett upp eller tändspolarna samt vevaxel givaren eller något liknande ska kollade kompressionen i cylindrarna i veckan och byta ut alla vakumslangar kolla stifften och tändspolarna känns som den hoppar en cylinder vi får ta och felsöka,

AnesN Bilmekaniker
27 februari 2011 · 805 Inlägg

http://www.youtube.com/watch?v=hsHosYelMJw Här är video uppdate utifrån
http://www.youtube.com/watch?v=c04buj_t-r4 Här är video innifrån

OBS DET TJUTANDE LJUDET MISSUPFATTAS AV KAMERAN:P

Senast redigerat av AnesN (27 februari 2011)

RobinS2
27 februari 2011 · 1 067 Inlägg

Startar den lätt??

GOD GAVE US TWINTURBO AND SATAN TOOK ONE AWAY
BMW E30 S85B50 V10 "Heavyweight" (1989)
BMW 118D M (2010)
AnesN Bilmekaniker
27 februari 2011 · 805 Inlägg

japp direkt

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang