Audi 2,0 coupe problem med att den ger upp efter 4000 varv

kaiserr
28 februari 2011 · 67 Inlägg

hej har lite problem med min audi  upp till 4000 varv är den pig sen ger den upp blir och blir seg som faan och det händer när efter typ 5 minv körning  vad kan det va för fel någon som kan  hjälpa mig med tips ?

ValP2k
28 februari 2011 · 1 122 Inlägg

tycker det låter som motor temp givaren

gasa nu foer faen!
kaiserr
28 februari 2011 · 67 Inlägg

kan de va det ? för den blir jätte seg efter 4 tusen varv  men den krånglar inte eller går o jämt den blir bara jätte seg

kaiserr
28 februari 2011 · 67 Inlägg

neej den är  ganska pigg när den e kall men de dröjer inte länge 5 min max o då kommer det att den bler seg

kaiserr
28 februari 2011 · 67 Inlägg

en kompis sa att ja ska byta kamrem men ja tror inte att det e fet på det allså .. eller va tror du jag är jätte dålig  när det gäller audi har kört bmw bara innan har aldrig haft sånt fel innan .

kaiserr
28 februari 2011 · 67 Inlägg

såå du tror att det är motor temp givaren allså `?  händer de så när den ger upp eller ?  och en liten fråga bara har den några kopplingar till luftburken ? var ligger den ?

ValP2k
28 februari 2011 · 1 122 Inlägg

jajemen tror den trycker in för lite soppa därför den går bra kall. Kan bli lite olika symptom men tempgivarna på dom bilarna är vanligt att d pajar. Följ den översta kylarslangen till motorn så sitter det nå givare där smile Min satt under slangen (7A motor istället för 3A). Den verkar kosta 350:- på meca.

gasa nu foer faen!
kaiserr
1 mars 2011 · 67 Inlägg

tack för hjälpen ska kolla det  ..

SaTN Köp
2 mars 2011 · 106 Inlägg

Så længe kallstarts ventilen ger på, går bilen som den ska? Men då den børjar komma upp i temp och kallstarten slutar mata på med bransle så orkar den inte? Prøva att koppla ur kallstarts ventilen redan från børjan och se om den går dåligt då.
Har haft samma problem. Då var det mycket skræp i soppafiltret och en brænslepump som var dålig.
Om inte annat så brukar motor-tempgivarna kunna vara boven. (som tidigare skribent sa)

Audi S2 "720whp" (1991)
Audi Biltransport "Åudi" (2004)
Nissan Laurel "Laurel103" (1994)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang