4198
Sök

Service på klima på en renault laguna -94

473 Inlägg
3 mars 2011
Trådstartare
har fått tag på en gammal Laguna från -94 som jag tänkte skulle få rulla i ett år men så strular det med kupefläkten .
den går igång någon minut men sedan lägger den av och i displayen står det service
visst jag skulle kunna ta den till Volvo för att få hjälp men bilen har inget jätte högt värde så jag vill helst inte kosta på den en massa pengar.
snackade med en firma men de kunde ej hjälpa mig , jag ställe dock frågan om det var möjligt att gå förbi klimatanläggningen och ge fläkten ström med separat ledning och brytare fick då svaret att det kan göra att bilen slutar att fungera ?
Då undrar jag om detta är möjligt , om någon vet något ??

1 043 Inlägg
4 mars 2011
Troligtvis är fläkten orsaken, den går nog trögt.
Prova att smörja eller byta i så fall.

Forummoderator
18 409 Inlägg
4 mars 2011
Var försiktig! Laguna är känd för sina elfel! Separat ledning skulle jag undvika. Kan hända ungefär vad som helst! Om klimaten lägger helt på grund av det (troligt) så har du ju ingen reglering eller luft alls. Inte kul.

473 Inlägg
4 mars 2011
Trådstartare
Ringde Volvo idag och precis som du säger Norpan så tror man att om fläkten går trögt så känner den av detta och indikerar att något är fel . frågade om separata ledningar och man avråde från detta med att då kommer jag troligtvis inte kunna reglera flödet ev ej heller få in värmen efter som systemet då stänger av .
Har dock bokat en felsökning kostade bara 300 spänn . så får vi se i nästa vecka var felet ligger .

Sök