4187
Sök

BMW 323 -96 värmeproblem

3 Inlägg
5 mars 2011
Trådstartare
Hej.

Har lite värmeproblem med min BMW 323 -96.

Det är så att det kommer ingen luft alls vid fötterna, hur jag än ställer reglagen. Måste ha skoterskor, däremot är det varmt i bilen i övrigt. Det blåser på friskt mot vindrutan vid alla lägen. Igår plockade jag bort värmeventilerna för rengöring. Passade på att testa den innan jag monterade tillbaka den. Den klickade till precis när jag gick ned från 16.5 till 16 grader och på samma sätt mellan 31.5 till 32 grader. Men inget där emellan. Kan det vara den som är problemet?

Jag har bytt microfilter. Motortempen håller sig jämt på mitten. Testade även tömma ur all glykol igår och stoppa in ny, det gick i ungefär 6-7 liter. Nu har jag inte tittat på morgonen, kanske måste fylla på mer idag. Gjorde även ett försök till luftning men vet inte om jag lyckades fullt ut.

Tacksam för hjälp om vad det kan tänkas vara, värmeventil eller annat.

...has left the building...
4 474 Inlägg
5 mars 2011
Om det kommer värme "överallt" utom till fötterna så är det INTE värmeventilerna det är fel på utan åtminstone en ställmotor som inte funkar som den skall. Sen om det beror på om den inte får ström eller om den beckat ihop eller liknande är en annan fråga...

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

3 Inlägg
5 mars 2011
Trådstartare
Ok, tack för snabbt svar. Var hittar jag ställmotorerna?

...has left the building...
4 474 Inlägg
5 mars 2011
Under/bakom instrumentbrädan...De kan vara knixiga att komma åt. "Sprängskisser" hittar du på http://www.bmwfans.info , sök via ditt chassienr (de 7 sista tecknen!)

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

3 Inlägg
5 mars 2011
Trådstartare
Ok jag ska kika på det. Plockade bort klimatkontrollen idag, men fläkten (för ac) saknas? Vad kan detta ge för konsekvenser?

Sök