inte för att vara den men med den där buren i så är din bil en dödsfälla. då huvudsträvan inte får ha några skarvar i sig. ska vara bockad som en hel bit
Nä vad säger ni, en liten update vore väll inte fel
Detta har hänt:
Hade lite bekymmer med monteringen av luftfiltret då det var lite för trångt runt vattenröret till toppen. Fick ta och kapa bort slang-anslutningarna till vattenskylningen för original-turbosarna för att dom låg och nötte mot mitt insugsrör!
Har sett att en del brukar lägga iden hålen med svetsen men jag tänkte ett steg längre och borrade upp hålen en aning och gängade 1/4" rörgäng för att i framtiden kunna använda hålen som anslutning till ev. en vattenkyld turbo.
Å så här blev resultatet
Satte dit rosfria insex-pluggar som jag självklart polerade!
Har även svetsat om avgassystemet lite grann då jag hade lite problem att ta mig in i garaget
Bjuder även på en liten film där man kan se hur anslutningarna i vattenröret såg ut tidigare. Linsen är skitig och bilen är skitig men det bjuder jag på!
Helvete vilken puts du har på grejjerna! Som sagt tidigare, imponerande med alla egentillverkade delar, man skulle kunna tro att det var så från fabrik
Helvete vilken puts du har på grejjerna! Som sagt tidigare, imponerande med alla egentillverkade delar, man skulle kunna tro att det var så från fabrik
Tackar så mycket Fredrik! Alltid lika kul när någon blir imponerad av det man har gör Det inspirerar ens byggande!
Ojojoj så fint det blir! såg bilen på utställningen på skellefteå kraft arena förra året, så sjukt läcker, och vilken puts! underbart bygge, om du inte har något emot det så skulle jag gärna komma förbi och kika på den någon dag?