5887
Sök

740 funkar ej

Lååga dieselskööp är fräckt :)
163 Inlägg
10 mars 2011
Trådstartare
#1
hej var så här att en morron  så gick jag ut och startade 740n och lät den stå på tomgång i typ 3 min sen när ja gick i och skulle köra iväg så kunde jag bara gasa till typ 2000 vrv, sen så gick den precis som att bränslet är slut. (är det inte) prova flera gånger och blev bara sämre sen tände den bara och gick i några secunder sen dog:( avd kan detta vara? tacksam för alla svar! smile


Elektriker
139 Inlägg
10 mars 2011
#2
Titta tändstiften, jag körde tidigare med ngk-stift men aldrig mer..

En riktig volvo är bakhjulsdriven!

Lååga dieselskööp är fräckt :)
163 Inlägg
10 mars 2011
Trådstartare
#3
vad har du istället nu då?tongue


Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
10 mars 2011
#4
Freddah850 skrev:
Titta tändstiften, jag körde tidigare med ngk-stift men aldrig mer..

ngk stiften är ju dom bästa

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
10 mars 2011
#5
kolla så den får soppa

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

490 Inlägg
10 mars 2011
#6
kolla stifiten som sagt.. om den går fett kan det vara tempgivare tex eller btr om du har en B230f motor

116 hk och en svetsdiff är allt som behövs.

Lååga dieselskööp är fräckt :)
163 Inlägg
10 mars 2011
Trådstartare
#7
den får bränsle, för tog av tändstiften och kollade och dom var blöta


490 Inlägg
10 mars 2011
#8
Ja men du ser ju på stiften ifall den får för mycket soppa, vad har du för motor?

116 hk och en svetsdiff är allt som behövs.

Lååga dieselskööp är fräckt :)
163 Inlägg
10 mars 2011
Trådstartare
#9
har b23f, vet du vad felet kan va? tongue


490 Inlägg
10 mars 2011
#10
OM den får för mycket bränsle så kan det vara tempgivaren så den ger fel värden till styrboxen så den tror att bilen är kall hela tiden satt den går på choke eller va man ska säga.. den trycker in för mycket bränsle! kan även vara bränsle trycks regulatorn... jag skulle chansa på tempgivaren kostar inte många kronor att byta

116 hk och en svetsdiff är allt som behövs.

Bärs!
3 456 Inlägg
10 mars 2011
#11
Du har ju ingen B23F iaf, det vågar jag satsa pengar på...

Ryck ur LMM'n å kolla om det gör någon-som-helst-skillnad i motorgången, den kommer INTE gå bra, men går den "bättre"?

Garaget.org peakade 2008.

490 Inlägg
10 mars 2011
#12
jag vet inte vad han har tyvär jag utgår bara ifrån att han har b230f som han skrivit

116 hk och en svetsdiff är allt som behövs.

Lååga dieselskööp är fräckt :)
163 Inlägg
10 mars 2011
Trådstartare
#13
jo det är en b23f smile vad menar du med LMM?


490 Inlägg
10 mars 2011
#14
luftmassemätare sitter på röret till luftburken

116 hk och en svetsdiff är allt som behövs.

1 231 Inlägg
10 mars 2011
#15
det är nog en b230f och ja det är skillnad på b23 och b230.. sen LMM= Luftmassemätare den saken som sitter på luftröret mellan luftburken och insuget som mäter hur mycket luft du får in i motorn


Bärs!
3 456 Inlägg
10 mars 2011
#16
sonaxvax skrev:
jag vet inte vad han har tyvär jag utgår bara ifrån att han har b230f som han skrivit

Han har aldrig skrivit B230F.

lindh93 skrev:
jo det är en b23f smile

Nej det är det inte.


lindh93 skrev:
vad menar du med LMM?

Du har en Luftmassemätare (LMM) nere vid luftburken, på den sitter även en kontakt. Dra ur den och starta upp maskin. Går den bättre/sämre/oförändrat då?

Garaget.org peakade 2008.

Lååga dieselskööp är fräckt :)
163 Inlägg
10 mars 2011
Trådstartare
#17
jaha okej, men tror ni det kan vara felet alltså?


1 231 Inlägg
10 mars 2011
#18
jag tror det är tempgivare eller btr wink


Lååga dieselskööp är fräckt :)
163 Inlägg
10 mars 2011
Trådstartare
#19
okej vad kostar en tempgivare då? smile va menar du med btr?


Bärs!
3 456 Inlägg
10 mars 2011
#20
Appselut, du får tyyysen spänn av.. av.. av Tjackmatte om det inte är stämmer. Sådeså!

Garaget.org peakade 2008.


Sök