hej var så här att en morron så gick jag ut och startade 740n och lät den stå på tomgång i typ 3 min sen när ja gick i och skulle köra iväg så kunde jag bara gasa till typ 2000 vrv, sen så gick den precis som att bränslet är slut. (är det inte) prova flera gånger och blev bara sämre sen tände den bara och gick i några secunder sen dog:( avd kan detta vara? tacksam för alla svar!
OM den får för mycket bränsle så kan det vara tempgivaren så den ger fel värden till styrboxen så den tror att bilen är kall hela tiden satt den går på choke eller va man ska säga.. den trycker in för mycket bränsle! kan även vara bränsle trycks regulatorn... jag skulle chansa på tempgivaren kostar inte många kronor att byta
det är nog en b230f och ja det är skillnad på b23 och b230.. sen LMM= Luftmassemätare den saken som sitter på luftröret mellan luftburken och insuget som mäter hur mycket luft du får in i motorn
jag vet inte vad han har tyvär jag utgår bara ifrån att han har b230f som han skrivit
Han har aldrig skrivit B230F.
lindh93 skrev:
jo det är en b23f
Nej det är det inte.
lindh93 skrev:
vad menar du med LMM?
Du har en Luftmassemätare (LMM) nere vid luftburken, på den sitter även en kontakt. Dra ur den och starta upp maskin. Går den bättre/sämre/oförändrat då?