5881
Sök

740 funkar ej

1 231 Inlägg
10 mars 2011
#21
lindh93 skrev:
okej vad kostar en tempgivare då? smile va menar du med btr?

vet inte vad det kostar men btr är bränsletrycks regulator och om den är trasig kan det bli så att den skickar på alldeles för mycket soppa eller också ingenting! smile men kolla stiften så ser du ju vilken färg dom har vita= för lite soppa/ingen soppa... svarta= alldeles för mycket soppa och oboybruna= perfekt smile då kan du utesluta saker smile


1 231 Inlägg
10 mars 2011
#22
Aga_Diff skrev:
Appselut, du får tyyysen spänn av.. av.. av Tjackmatte om det inte är stämmer. Sådeså!

hahahah dagens! tongue tog ett tag innan jag fatta vad det stog bara wink


490 Inlägg
10 mars 2011
#23
tempgivaren går väl på en ca 120 spänn på sin höjd btr hade jag köpt på en skrot om jag varit du men prova tempgivaren först

116 hk och en svetsdiff är allt som behövs.

Lååga dieselskööp är fräckt :)
163 Inlägg
10 mars 2011
Trådstartare
#24
vart sitter bränsletrycksreglatorn då? hade en tempgivare liggandes så ska kolla imorn smile


Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
10 mars 2011
#25
har du kollat så att du ens har nån gnista ???

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

490 Inlägg
10 mars 2011
#26
den sitter ovan på insuget ser ut som en tyo liten tunnan eller va man ska säga:P

116 hk och en svetsdiff är allt som behövs.

Lååga dieselskööp är fräckt :)
163 Inlägg
10 mars 2011
Trådstartare
#27
okej, fatta inte riktigt men får kolla på de imorn smile tack för hjälpen!


490 Inlägg
10 mars 2011
#28
inga problem glöm inte att säga till hur det gick! bara 2 frågot till.. vad är det för årsmodell på bilen och hur många hästar är det ? tänkte bara reda ut det är med motor typen

116 hk och en svetsdiff är allt som behövs.

Lååga dieselskööp är fräckt :)
163 Inlägg
10 mars 2011
Trådstartare
#29
de ska jag göra! smile det är 89 års modell hästar vet ja inte smile


490 Inlägg
10 mars 2011
#30
har du 115-116 hästar är det B230 F

116 hk och en svetsdiff är allt som behövs.

Elektriker
139 Inlägg
10 mars 2011
#31
om stiften är blöta, låt de ligga(ta ur dem) under natten, har säkert surat igen bara.. så gjorde jag och han gick igång, sen köpte jag volvo's original stift..

En riktig volvo är bakhjulsdriven!

Lååga dieselskööp är fräckt :)
163 Inlägg
12 mars 2011
Trådstartare
#32
har nu hittat felet, det är att den inget bränsle får ifrån tanken smile har hört att de sitter en under förrarsätet och en i tanken? smile hur mkt kostar en ny pump?


490 Inlägg
12 mars 2011
#33
Ja pumpen under bilen kostar inte många kronor på biltema . be en kompis lägga sig under bil vid förar dörren och så vrider du på nyckel så får han lyssna ifall pumpen pumpar om inte borde det vara felet om den pumpar äre förmodligen den bakre!

116 hk och en svetsdiff är allt som behövs.

Lååga dieselskööp är fräckt :)
163 Inlägg
12 mars 2011
Trådstartare
#34
okej, det kan inte ha nått at göra med bränslereläet då smile


490 Inlägg
12 mars 2011
#35
mycket möjligt!

116 hk och en svetsdiff är allt som behövs.

Lååga dieselskööp är fräckt :)
163 Inlägg
12 mars 2011
Trådstartare
#37
du aga_diff tror att de är reläet eller? smile


Bärs!
3 456 Inlägg
12 mars 2011
#38
Det kan det vara, prova att koppla förbi relät å se om pumparna går då...

Garaget.org peakade 2008.

Lååga dieselskööp är fräckt :)
163 Inlägg
12 mars 2011
Trådstartare
#39
okej är de svårt att göra? tongue relät sitter bakom askkoppen va? vi alla säkringar ?


Bärs!
3 456 Inlägg
12 mars 2011
#40
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 9#p1287269

Sen undrar man ju hur det kommer sig att den här tråden inte är låst ännu?
Senast redigerat av Aga_Diff (12 mars 2011)

Garaget.org peakade 2008.


Sök